اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هشدار نسبت به افزایش فعالیت پزشک‌نماها در همدان

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به پلمب هشت مرکز متخلف حوزه سلامت نسبت به افزایش فعالیت پزشک‌نماها در همدان هشدار داد.

هشدار نسبت به افزایش فعالیت پزشک‌نماها در همدان

طوس کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از ممنوعیت انجام اقدامات زیبایی پزشکی نظیر تزریق فیلر و بوتاکس توسط افراد فاقد مجوز و صلاحیت درمانی سخن گفت و اظهار کرد: این اقدامات توسط افراد فاقد صلاحیت با عنوان مجرمانه «مداخله غیرمجاز در امور پزشکی» قابل تعقیب قضایی است.

وی با اشاره به افزایش فعالیت پزشک‌نماها در همدان گفت: شهروندان همدانی در مراجعه به مراکز درمانی از وجود پروانه پزشکان، دندانپزشکان و یا مجوز فعالیت معتبر صادره از وزارت بهداشت اطمینان پیدا کنند چرا که هرگونه فعالیت در حوزه پزشکی بدون مجوزهای لازم مداخله در امور درمان بوده و جرم محسوب می‌شود.

مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: خردادماه سال جاری هشت مرکز درمانی و بهداشتی در استان به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به اخطارها پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه دو مطب دندان‌پزشک عمومی به دلیل فعالیت فرد فاقد صلاحیت پلمب شد گفت: یک فروشگاه عطاری نیز در امر درمان دخالت داشت که پلمب شد.

کیانی به پلمب دو مرکز دندان‌سازی و یک مرکز لیزر فاقد صلاحیت اشاره کرد و افزود: از ادامه کار یک ماساژدرمانی فاقد مجوز با ادعای رفع بیماری‌های اسکلتی و عضلانی و نیز به دلیل دخالت در انجام امور پزشکی که تهدیدی برای سلامت افراد بود، جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه یک آرایشگاه زنانه به دلیل دخالت در امور درمانی نیز پلمب شد خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند هر گونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی صورت گیرد.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول