اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

به مناسبت عید غدیر، جشن 15 هزار نفری در شیراز اجرا می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر، شادپیمایی و جشن‌های خیابانی با حضور گسترده مردم در سطح شیراز برپا می‌شود.

به مناسبت عید غدیر، جشن 15 هزار نفری در شیراز اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین حسین ملک مکان امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که قرار است در استان فارس اجرایی شود، برگزاری جشن ۱۵ هزار نفری مردم شیراز همزمان با عید غدیر است.

وی افزود: روز جمعه همزمان با عید غدیر، شاد پیمایی و جشن خیابانی از میدان شهرداری به سمت حرم احمد بن موسی (ع) همراه با شادخوانی برگزار می‌شود و در این مسیر موکب‌ها از مردم پذیرایی می‌کنند.

ملک مکان بیان کرد: همزمان با عید غدیر خم نیز در ۱۵۰ نقطه شیراز و ۱۲ پارک پرجمعیت این شهر، جشن غدیر و ولایت برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشن باشکوهی نیز روبروی مجتمع خلیج فارس در شهرک گلستان با حضور نوجوانان و ابوذر روحی مداح کشوری برنا مه ریزی شده که زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

ملک مکان ادامه داد: تهیه و توزیع ۵۰۰ هزار اطعام علومی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه ولایت و امامت فارس اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: فرا رسیدن عید امامت و ولایت باید در شهر شیراز کاملاً محسوس باشد و در این راستا غیر از شهرداری و نهادهای دولتی، مردم نیز در آذین بندی شهر مشارکت کنند.

برگزاری 18 برنامه شاخص در راستای تبیین ولایت

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس از برگزاری ۱۸ عنوان برنامه شاخص در زمینه دانش‌افزایی و تبیین ولایت طی این ایام در سطح استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین وحید احمدی در خصوص این خبر بیان کرد: ۱۸ عنوان برنامه شاخص در دهه ولایت و امامت در فارس اجرا می‌شود و دوره‌های عمومی ۸ ساعته و تخصصی سه سطحی ۱۲۰ ساعتی در مباحث غدیر شناسی قبل از شروع دهه امامت با تدریس آیت‌الله محمدپور از مشهد مقدس، آیت‌الله حسینی قزوینی و آیت‌الله ملک حسینی از علمای بنام و اساتید خبره ولایت و امامت برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه دانش‌افزایی و تبیین ولایت محور اصلی برنامه‌های دهه امامت و ولایت است، گفت: با تلاش استاندار فارس، شورای اداری استان با موضوع این دهه مبارک برگزار و برنامه‌های محتوایی و رویدادهای میدانی نظیر جشن و فضا سازی و… تبیین شد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس، فضاسازی، آذین‌بندی و نصب پرچم در میادین اصلی و خیابان‌های شهرهای استان را مورد توجه قرار داد و گفت: تبلیغات شهری در اولویت قرار دارد و از شب عید قربان تا عید غدیر هر شهرستان در ۱۰ محله ویژه برنامه اجرا می‌کند که در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی در کنار برپایی جشن در محل بنیاد غدیر استان، در گوشه گوشه شهر مواکب و ایستگاه‌های صلواتی مردمی توسط هیئات و سازمان‌های مردم نهاد برپا خواهد شد.

احمدی گفت: هر شهرستان فارس، یک برنامه جشن محوری برگزار خواهد کرد و در شیراز به همت برخی از سازمان‌ها نظیر سپاه فجر فارس، شهرداری شیراز و… ویژه برنامه در روز ۱۳ تیر همزمان با میلاد امام هادی (ع) مراسم جشن ولایت با پیش بینی ۱۰ هزار شرکت کننده برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز عید غدیر با روز جمعه مصادف شده است، گفت: از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر و ایراد خطبه نماز جمعه در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع)، مراسم جشن برای ابراز شادی روز عید ولایت با مولودی خوانی برپا است.

این مسئول ادامه داد: به همت صدا و سیمای مرکز فارس، ویژه برنامه غدیر پخش زنده مراسم جشن عید هر شب از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ در شبکه استانی فارس انجام خواهد شد؛ برنامه «امیر بیان» توجه به حکمت‌های نهج‌البلاغه و همچنین برنامه تطبیق نیاز روز و نهج‌البلاغه نیز در رادیو فارس تدوین و تدارک دیده شده که به سمع و نظر مخاطبین رسانه ملی خواهد رسید.

احمدی از اجرای مسابقات متنوع در راستای اشاعه فرهنگ امامت و غدیر خبر داد و گفت: مسابقه کتابخوانی ویژه دهه امامت، خطبه غدیر، اجرای سوالاتی در فضای مجازی برای تمامی سنین و سلیقه‌ها به همراه اهدای هدایای نفیس شامل کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس و… برای برگزیدگان در حال برگزاری است.

وی گفت: ۲ هزار نسخه از کتاب شرحی بر خطبه غدیر توزیع شده که اکنون ۳۰۰ برنده مسابقه از این کتاب که اکثراً از دانش آموزان هستند، مشخص شدند و در روز ۱۳ تیرماه مصادف با میلاد امام هادی (ع) اختتامیه این مسابقه برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بیش از ۱ هزار مبلغان خواهر و برادر، شاد پیمایی روز عید غدیر، اعزام مبلغ پر رونق‌تر از سال گذشته، توزیع اقلام فرهنگی نظیر پرچم و کتبه و… از دیگر برنامه‌هایی بود که دهه ولایت برگزار می‌شود و دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر فارس به آن اشاره کرد.

پایان پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول