اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

زائران حج تمتع در سرزمین منا به شیطان سنگ زدند+عکس و فیلم

زائران حج تمتع پس از خروج از صحرای عرفات و بیتوته در مشعرالحرام، وارد سرزمین منا شده و به شیطان سنگ زدند.

زائران حج تمتع در سرزمین منا به شیطان سنگ زدند+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، امروز در عربستان عید قربان است. زائران حج تمتع که روز گذشته در صحرای عرفات بیتوته کرده و به دعا و استغفار پرداخته بودند، از شب گذشته سرزمین عرفات را ترک کرده و راهی مزدلفه شدند.

خروج زائران از صحرای عرفات بعد از غروب آفتاب روز گذشته

سعودی‌ها برای نخستین‌بار برای زائران ایرانی در مشعرالحرام فرش قرمز پهن کردند

امسال سعودی‌ها برای بیتوته زائران حج تمت در مزدلفه، فرش و قالیچه‌هایی را قرار داده بودند تا زائران بتوانند در آنجا به استراحت بپردازند. در حالی که سال‌های گذشته زائران باید خودشان زیرانداز برای بیتوته در مشعرالحرام می‌آوردند.

البته زائران کشورمان زیراندازهایی را داشتند که برخی روی زیراندازهای خود و برخی هم روی فرش‌های تعبیه شده در مزدلفه به نیایش یا استراحت پرداختند. گفته می‌شود که این فرش‌ها نه تنها برای زائران ایرانی، بلکه برای زائران برخی دیگر از کشورها هم پهن شده است.

انجام رمی جمرات عقبه توسط زائران حج تمتع

پس از آن هم زائران به صورت فردی و گروهی برای انجام رمی جمرات، سنگ جمع‌آوری کردند و پس از طلوع آفتاب، راهی سرزمین منا شدند.

تشرف زائران حج تمتع به سرزمین منا

از بامداد امروز مراسم رمی جمرات عقبه در حال انجام است و زائران کشورهای مختلف بر اساس زمان‌بندی تعیین شده به سوی شیطان سنگ می‌زنند.

سازمان حج و زیارت برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، به زائران توصیه کرده است که با آرامش در مکان‌های در نظر گرفته شده، استقرار پیدا کرده و تا صبح به نیایش بپردازند. برای عزیمت به منا نیز عجله نکرده و به راهنمایی روحانیون و مدیران کاروان‌ها توجه کنند.

 

زائران حج تمتع به شیطان سنگ می‌زنند

گروه‌های مختلف زائران از ورودی‌های مختلف در سرزمین منا به سوی رمی جمرات می‌روند و این روند همچنان ادامه دارد. برخی از زائران اهل سنت پس از اولین رمی جمرات، برای انجام طواف افاضه و سعی بین صفا و مروه راهی مسجدالحرام شدند.

به گزارش فارس، مناسک حج تمتع تا دوزادهم ذی‌الحجه ادامه دارد. هم‌زمان با روز عید قربان در عربستان، زائران حج تمتع پس از انجام رمی جمرات عقبه، قربانی و پس از آن تقصیر می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول