اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کربلا با 30 هزار زائر ایرانی، آماده برپایی مراسم دعای عرفه شد+عکس‌وفیلم

کربلا هم‌زمان با روز عرفه، شاهد حضور زائرانی از کشورهای مختلف است و خادمان حرم‌های کربلا هم فضا را برای برپایی مراسم دعای عرفه آماده کردند.

کربلا با 30 هزار زائر ایرانی، آماده برپایی مراسم دعای عرفه شد+عکس‌وفیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، مراسم دعای عرفه امروز در کربلا برگزار می‌شود. خادمان حرم امام حسین و حضرت عباس علیهماالسلام از روز گذشته فضا را برای برپایی باشکوه مراسم عرفه آماده کرده‌اند.

نصب سایه‌بان و مه‌پاش برای کاهش دمای هوا در اطراف حرم‌های کربلا

دمای هوا در کربلا بیش از ۴۰ درجه است. همین امر موجب شده تا خادمان حرم‌های کربلا در کنار نصب سایه‌بانی در اطراف حرم‌ها برای حضور زائران، مه‌پاش‌هایی نیز نه تنها در بین‌الحرمین بلکه در سایر فضاهای تردد زائران قرار دهند.

موکب‌های پذیرایی از زائران کربلا هم مجهز به مه‌پاش شدند

از روز گذشته تعداد زائران حاضر در کربلا هر لحظه در حال افزایش است و بسیاری از ایرانیان نیز از مرزهای زمینی و هوایی خود را به کربلا رسانده‌اند تا بتوانند دعای عرفه را در جوار حرم امام حسین علیه‌السلام قرائت کنند.

راه‌اندازی موکب‌های پذیرایی از زائران کربلا در عرفه

یکی از مسؤولان حرم حسینی می‌گوید: بیش از ۱۰۰ موکب از سوی عتبه حسینیه برای پذیرایی از زائران اربعین تدارک دیده شده است که به دلیل گرمای هواف بیشتر این موکب‌ها تا حوالی اذان مغرب بین زائران نوشیدنی سرد و میوه توزیع می‌کنند. پس از آن هم در شب عید قربان غذای گرم در کنار نوشیدنی‌ها توزیع خواهد شد.

در کنار موکب‌هایی که از سوی حرم‌های مطهر راه‌اندازی شده است، در مسیر زائران موکب‌های مردمی نیز راه‌اندازی شده است. یکی از مسؤولان موکب‌های مردمی معتقد است که وقتی در احادیث داریم روز عرفه فرصتی برای بخشیده شدن پس از شب‌های قدر است، باید به این روز توجه ویژه شود و در کنار استغفار و نیایش، به زائران حسینی هم که از راه‌های دور و نزدیک مشرف می‌شوند، کمک کرد.

تشرف ۴۰ هزار ایرانی به عتبات در روزهای اخیر

ازدحام جمعیت در کربلا، به حدی رسیده که زائران کشورهای مختلف از ساعت‌ها قبل در حرم‌ها و بین‌الحرمین نشسته و مشغول استغفار و دعاخوانی هستند. مسؤولان مرزی کشورمان می‌گویند: حدود ۴۰ هزار ایرانی در روزهای اخیر از طریق مرزهای زمینی شلمچه، مهران و خسروی به عراق مشرف شده‌اند. همچنین با توجه به افزایش پروازها به عراق در روزهای اخیر، بیش از پنج هزار نفر نیز از طریق هوایی به عراق سفر کرده‌اند.

بیش از ۳۰ هزار ایرانی دعای عرفه را در کربلا می‌خوانند

البته بر اساس گزارش‌ها، تعداد زائران ایرانی حاضر در کربلا بیش از ۳۰ هزار نفر است که تعداد قابل توجهی از این افراد به صورت انفرادی یا گروه خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت به عراق سفر کردند.

هر ساله دعای عرفه در کربلا با حضور زائران برپا می‌شود و صدای قرائت دعای عرفه از بلندگوهای بین‌‌الحرمین پخش می‌شود. البته مراسم دعای عرفه ایرانیان در کربلا هم امروز از ساعت ۱۴:۳۰ با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم صدیقی برگزار می‌شود و محمدرضا طاهری به قرائت این دعای پرفیض می‌پردازد.

در ادامه فیلمی از حال و هوای کربلا و حضور پرشور زائران در این قطعه از بهشت قبل از آغاز دعای عرفه را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول