اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جشنواره گردشگری بیابانک با نام «دروازه کویر سمنان» برگزار می‌شود

رئیس شورای اسلامی روستای بیابانک از برگزاری چهارمین جشنواره گردشگری بیابانک با نام «دروازه کویر سمنان» در شهریورماه امسال خبر داد.

جشنواره گردشگری بیابانک با نام «دروازه کویر سمنان» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، محمدهادی ایزدفر، رئیس شورای اسلامی روستای بیابانک و مدیرعامل انجمن حامیان و دوستداران توسعه پایدار بیابانک صبح امروز در نخستین نشست مطبوعاتی و افتتاحیه دبیرخانه دائمی چهارمین جشنواره گردشگری بیابانک دروازه کویر سمنان که با حضور جمعی از خبرنگاران در محل دائمی این دبیرخانه در دهیاری روستای بیابانک برگزار شد، اظهار کرد: هرساله توسط دهیاری، شورای اسلامی روستا، انجمن حامیان و دوستداران توسعه پایدار بیابانک جشنواره‌ای به نام جشنواره گولاچ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه «گولاچ» یک شیرینی محلی، خاص و منحصر به فرد روستای بیابانک است، گفت: این شیرینی در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس شورای اسلامی روستای بیابانک با اشاره به برگزاری جشنواره گولاچ در بیابانک در سنوات گذشته در روز سوم فروردین‌ماه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا جشنواره گولاچ نیز دو سالی برگزار نشد و امسال نیز (یعنی نوروز ۱۴۰۲) به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان برگزار نشد؛ بنابراین برگزاری این جشنواره بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ۳۰ شهریورماه امسال موکول شده است.

ایزدفر بیان کرد: چهارمین جشنواره گردشگری بیابانک امسال به نام «بیابانک دروازه کویر سمنان» برگزار می‌شود و برگزاری آن همراه با برنامه‌های متنوعی از جمله رصد ستارگان در آسمان کویر این روستا خواهد بود.

پژمان شایسته‌خو، مدیرعامل شرکت سفرسازان کیمیا نیز در این آیین به ظرفیت‌ها و جاذبه‌های منحصر به فرد روستای گردشگری بیابانک اشاره کرد و گفت: امسال مقرر شده، این جشنواره به شکلی گسترده‌تر برگزار شود و از جشنواره‌ای شهرستانی به استانی و کشوری تبدیل شود و تغییر نام این جشنواره از جشنواره گولاچ به بیابانک دروازه کویر سمنان نیز بر همین مبنا انجام شده است.

وی در مورد برگزاری این جشنواره در شهریورماه سال جاری نیز گفت: بعد از محرم و صفر به مدت یک روز این جشنواره در سبک و سیاقی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته همراه با برپایی ۲ بازارچه صنایع‌دستی و صنایع غذایی و با حضور هنرمندان این حوزه‌ها در روستای بیابانک برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سفرسازان کیمیا ضمن تقدیر از حمایت‌های انجام شده از سوی استانداری، بخشداری سرخه، میراث فرهنگی استان سمنان و ... در راستای برگزاری این جشنواره گفت: تفاهم‌نامه‌هایی نیز با شرکت‌های همراه اول و ایرانسل انجام داده‌ایم تا اطلاع‌رسانی دو تا سه روز قبل از برپایی این جشنواره با نصب تابلوهای تبلیغاتی در محورهای مواصلاتی استان حدفاصل تهران –مشهد برای جذب گردشگران و مسافران و علاقه‌مندان به حضور در این جشنواره به نحو مطلوبی انجام شود.

شایسته‌خو اظهار امیدواری کرد: این جشنواره باشکوه خاصی برگزار شود و روستای بیابانک با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد به دروازه‌ای برای ورود به کویر استان سمنان در کشور مطرح شود و رونق صنعت گردشگری در این منطقه انجام شود.

به گزارش فارس، روستای بیابانک در حدود ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر سمنان و ۷ کیلومتری جنوب شهرستان سرخه قرار دارد. این روستا یکی از روستاهای کویری و بسیار دیدنی ایران است که در استان سمنان قرار گرفته است. علت نام‌گذاری این روستا که در گذشته بنام بیابانک خندق معروف بوده است، کوچک بودن آن و همچنین همجواری آن با دشت کویر است. این روستای تاریخی که قدمت آن به طور دقیق مشخص نیست، قنات‌ها، یخدان‌ها، برج‌ها و قلعه‌های  زیبایی را در خود جای داده است. 

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول