اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کرد

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان موافقت پلیس سوئد با اهانت به قرآن کریم را دشمنی با امت اسلامی و نقض آشکار آزادی دینی دانست.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مجلس اعلامی اسلامی شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن اقدام پلیس سوئد در اعطای مجوز برای اهانت به قرآن کریم، آن را نقض آشکار آزادی دینی و اهانت به همه مومنان و مسلمان در سراسر جهان دانست.

در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان، پلیس این کشور، روز چهارشنبه اعلام کرد مجوز اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهنده آن قصد دارد روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن) در آغاز تعطیلات سه‌روزه عید قربان مسلمانان، خارج از مسجد اصلی استکهلم به قرآن کریم اهانت کند و آن را بسوزاند. 

بنابر گزارش شبکه المنار، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان همچنین مقابله جدی با جنگ مذهبی و هجمه فرهنگی انحرافی را که هدف آن اشاعه انحطاط اخلاقی و توهین به ارزش‌های دینی و انسانی است، خواستار شد و افزود که غرب ملحد و کافر و صهیونیسم جهانی در پشت این حوادث قرار دارند و هدفشان نابودی ارزش‌های انسانی است.

مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان از جهان عربی و اسلامی برای مقابله با این خطری که انسانیت و وجود بشریت را تهدید می‌کند، خواستار شد و از امت اسلامی و عربی خواست تا این تجاوز آشکار که با حمایت دولت سوئد صورت می‌گیرد، محکوم کرده و دولت این کشور را برای متوقف کردن این تجاوزات و هدف قرار دادن مقدسات و احساسات امت اسلامی تحت فشار قرار دهند.

مجلس مذکور همچنین از سایر مرجعیت‌های معنوی از جمله واتیکان و کلیسای روم شرقی خواست تا موضعی برای مقابله با این تعرض که تنها منحصر به اسلام و نمادهای آن نیست بلکه مقدسات مسیحی و دینی را به طور کامل هدف قرار می‌دهد، اتخاذ کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول