اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

امارات و رژیم صهیونیستی تفاهمنامه امنیت سایبری امضا کردند

دو شرکت اماراتی و صهیونیستی در حوزه امنیت سایبری، تفاهمنامه‌ای با حضور مقامات دو طرف امضا کردند.

امارات و رژیم صهیونیستی تفاهمنامه امنیت سایبری امضا کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی تفاهمنامه‌ افزایش همکاری‌ها در حوزه امنیت سایبری امضا کردند.

به نوشته وبگاه الخلیج آنلاین، امضای این تفاهمنامه در حاشیه کنفرانس «هفته سایبری ۲۰۲۳» در دانشگاه تل آویو میان شرکت چند ملیتی EliteCISOs (مستقر در ابوظبی) و بنیاد صهیونیستی «Cyber ​​Together» امضا شد.

این کنفرانس با حضور مقامات و شخصیت‌های کشورهای مختلف در حال برگزاری است و از امارات نیز «محمد الکویتی» رئیس سازمان امنیت سایبری این کشور در آن حضور دارد.

خبرگزاری رسمی امارات، هدف از امضای این یادداشت تفاهم را گسترش شناسایی و پاسخ به هکرها و حملات سایبری عنوان کرد و نوشت: «این یادداشت تفاهم آغاز شراکت استراتژیک در راستای امنیت سایبری میان متخصصان اصلی در ابوظبی و تل آویو است».

براساس این یادداشت تفاهم طرفین در زمینه تبادل اطلاعات و تمرین مشترک، برگزاری کارگاه برای تقویت توانایی ها در زمینه امنیت سایبری، تشویق به تشکیل نیروی کار ماهر در زمینه امنیت سایبری و مقابله با تهدیدهای احتمالی در امارات و اسرائیل همکاری می‌کنند.

«امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات متحده عربی نیز در حاشیه این کنفرانس گفت که حضور هیأت اماراتی در دانشگاه تل آویو، «نشان از همکاری مستمر میان اسرائیل و امارات در حوزه امنیت سایبری دارد».

همکاری سایبری میان امارات و رژیم اسرائیل رویداد جدیدی نیست، حتی به اذعان مقامات اماراتی پیش از عادی‌سازی روابط در سال ۲۰۲۰، چنین همکاری‌های میان دو طرف وجود داشت.

محمد الکویتی رئیس سازمان امنیت سایبری در مصاحبه‌ای گفته است: «اسرائیل یک شریک راهبردی برای ماست، آنها برای ما در زمینه دفاع سایبری و ایجاد مانع الکترونیکی خوب هستند. می‌خواهیم از آنها یاد بگیریم، محصولاتی که اسرائیل در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار توسعه داده است به ما در زمینه توسعه توانمندی‌های کنونی‌مان کمک می‌کند».

امارات اولین کشور عربی حاشیه خلیج فارس است که دست به علنی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی در سپتامبر ۲۰۲۰ زد، چند هفته بعد کشور بحرین نیز به توافق سازش پیوست.

از آن زمان دو طرف همکاری‌های اقتصادی خود را سرعت بخشیده و در واقع علنی کرده‌اند و توافقنامه‌ها و قراردادهای مختلفی در حوزه‌های متنوع به خصوص سایبری امضا کرده‌اند.

پایان پیام /م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول