اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

عملیات احداث ساختمان شبکه جهانی ولایت در قم آغاز شد

آیین کلنگ زنی ساختمان شبکه جهانی ولایت با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان در قم برگزار شد.

عملیات احداث ساختمان شبکه جهانی ولایت در قم آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم کلنگ زنی ساختمان شبکه جهانی ولایت عصر روز گذشته با حضور آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان و جمعی از مسئولان حوزوی و استانی در سالن همایش های شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در این مراسم اظهار کرد: در صد سال اخیر تحولات مهمی در دنیا صورت گرفته است، ابزار هایی اختراع شد که اوضاع و احوال دنیا را تغییر داده است. مسئله این است که آیا ماهم باید از این وسایل استفاده کنیم یا بنشینیم تمام بهره های آن نصیب پول‌پرستان و مقام‌جویان شود، قطعا ما نباید از قافله عقب بمانیم، اگر برخی استفاده سو می‌کنند در مقابل ما وظیفه داریم به درستی از این وسایل که جنبه های دوگانه دارد استفاده کنیم و اگر این کار را نکنیم مسئول خواهیم بود.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: الحمدالله ‌دنیای اسلام همواره بیدار بوده و از همان اوایل در مقابل آن‌هایی که استفاده های سو و یا مادی دارند، استفاده معنوی کرده است. کتاب‌ها، پیام های ولایت، امامت، اسلام و انسانیت در دنیا به صورت فراوان و به سرعت پخش شد. الحمدالله مسلمانان عقب نماندند و به همین دلیل اسلام در دنیای امروز پیشرفت زیادی کرده است.

آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: به وجود آوردن شبکه ولایت نیز به همین منظور بوده، افرادی با من صحبت کردند و گفتند ما در شهری که زندگی می‌کنیم هیچ وسیله ای برای شنیدن پیام اسلام جز شبکه ولایت نداریم و به وسیله این شبکه است که از احکام دینی، سوالات شرعی و اوضاع اسلام آگاه می‌شویم.

وی افزود: شبکه ولایت با چهار زبان که البته یک زبان دیگر هم در دست اقدام هست در حال فعالیت است و امیدواریم در آینده زبان های دیگرهم اضافه شود. منظور از این تعدد زبان این است که همه فضلا و علما پیام اسلام را به دیگران برسانند و مردم بیش از پیش با اسلام و معارف دینی آشنا شوند الحمدالله در این مدت کوتاه فعالیت های فراوانی انجام شده است به امید خدا کارهای بیشتری هم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تاسیس ساختمان جدید این مرکز افزود: هم اکنون این شبکه یک ساختمان مرکزی دارد اما قرار است مرکز بزرگتری به منظور کارهای گسترده تر و بیشترساخته شود.

پایان پیام/78038

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول