اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

آماده باش ۲۶ تیم امدادی در منطقه سیستان

استاندارسیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ تیم امدادی در منطقه سیستان در حالت آماده باش قرار دارند، همچنین آمار روستاهای در معرض طوفان احصا شده تا بتوانیم در زمان وقوع بادهای شدید خدمات خوبی به این مناطق ارائه دهیم.

آماده باش ۲۶ تیم امدادی در منطقه سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری زابل برگزار شد، اظهار داشت: طی پیگیری های بعمل آمده در سطح ملی از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد؛ افرادی که در منطقه سیستان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از گرد و خاک مراجعه می کنند هزینه‌ای بابت درمان خود پرداخت نکنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ تیم امدادی در منطقه سیستان در حالت آماده باش هستند، افزود: همچنین روستاهای در معرض طوفان احصا شده تا بتوانیم در زمان وقوع بادهای شدید خدمات خوبی به این مناطق ارائه دهیم.

این مسئول با تاکید بر لزوم خدمات رسانی صحیح به مردم که بر اثر خشکسالی های پی در پی دچار آسیب و خسارت شده اند، تصریح کرد: تاکنون تعداد ۴۰۰ سبد معیشتی در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان  ادامه داد: طرح احیای تالاب هامون باید به سرعت برنامه‌ریزی و برای اجرا در دستور کار قرار گیرد.

کرمی خاطرنشان کرد: باید یک حرکت درست بر پایه دانش و نوآوری برای مهار گرد و غبار ناشی از طوفان های شدید در منطقه سیستان انجام شود.

وی افزود: مناطق مختلف سیستان و بلوچستان با اقلیم موجود و شرایط پیش آمده نیازمند دقت و توجه هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان هستند بنابراین ادارات و دستگاههای متولی بایستی به نحو مطلوب به وظایف خود عمل کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: وظیفه همه ما این است که در شرایط کنونی منطقه سیستان که مردم دچار شرایط سختی شده اند، بهترین خدمات را برای مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به عزم جدی مسئولان در حل مشکلات استان افزود: خوشبختانه وزارت نیرو مباحث مربوط به آب کشور به خصوص منطقه سیستان و بلوچستان را با جدیت پیگیری می‌کند.

کرمی خاطرنشان کرد: حقابه سیستان  از راه‌های مختلف در حال پیگیری است اما آنچه اهمیت دارد این است که باید با برنامه‌ریزی صحیح پیش برویم.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه غدیر در منطقه سیستان گفت: این قرارگاه ویژه منطقه سیستان برای حل مشکلات این خطه در حوزه‌های مختلف اشتغال، معیشت و اجرای طرح‌های زیربنایی تشکیل شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اگر در هریک از شهرستان ها در امر خدمات رسانی به مردم مشکل و مانعی وجود دارد بلافاصله باید مدیران شهرستانی آن موضوع را جهت حل سریعتر به استان انتقال دهند.

وی با بیان اینکه کار و تلاش یکی از توصیه‌های مهم دین مبین اسلام است، افزود: خدمت به مردم عین عمل صالح است بنابراین بایستی برای ارائه خدمات شایسته به مردم، با تمام وجود تلاش کنیم.

کرمی ادامه داد: سرمایه هر کشوری نیروی انسانی سخت کوش آن است که می‌تواند زمینه پیشرفت در همه حوزه‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت نقش آمار و اطلاعات دقیق در تصمیم گیری ها خاطرنشان کرد: اگر بر اساس آمار و اطلاعات دقیق تصمیم نگیریم، قطعا دچار آسیب خواهیم شد.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول