اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

بالاخره سازمان بنادر پای کار ایفای مسؤولیت های اجتماعی در هرمزگان آمد

موضوع ایفای مسؤولیت های اجتماعی از سوی سازمان بنادر که بیش از 90 درصد درآمدهای خود را از بنادر هرمزگان دارد، مسئله ای بود که سال ها مورد مطالبه جامعه محلی قرار داشت اما سازمان بنادر در دوره های مختلف از آن سر باز می زد.

بالاخره سازمان بنادر پای کار ایفای مسؤولیت های اجتماعی در هرمزگان آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از سازمان های درآمد و هزینه ای در کشور در طول سال های اخیر از درآمد بسیار بالایی برخوردار شده و با وجود آنکه بیش از 90 درصد این درآمد را از استان هرمزگان و بنادر آن بدست می آورد اما حاضر به ایفای مسؤولیت های اجتماعی در این استان نبود.

جامعه محلی نیز بارها و از طرق مختلف پیگیر این مسأله بود و رسانه ها نیز بارها با مقایسه انجام فعالیت های اجتماعی از سوی سازمان بنادر در استان های بوشهر و خوزستان و سیستان و بلوچستان، از بی توجهی این سازمان به موضوع ایفای مسؤولیت های اجتماعی در هرمزگان گلایه مند بودند.

ساخت جاده دسترسی مستقل برای بنادر امام خمینی و چابهار و یا ساخت پارک های بزرگ چند ده هکتاری برای هر کدام از شهرهای ساحلی و یا مشارکت در ساخت درمانگاه و بیمارستان و ... از جمله کارهایی است که سازمان بنادر و دریانوردی در بسیاری از شهرهای بندری انجام داده اما در هرمزگان عملا گامی در این زمینه بر نداشته است.

حالا اما با پیگیری های مهدی دوستی استاندار هرمزگان و تداوم مطالبه گری جامعه محلی، سازمان بنادر موافقت کرده تا هنرستان تخصصی برای تربیت نیروهای مورد نیاز خود در هرمزگان ایجاد کند و از سوی دیگر در ساماندهی جاده متنهی به بندر شهید رجایی که وضعیت مناسبی نیز ندارد، مشارکت کند.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این باره در نشست ویژه با معاون وزیر راه و شهرسازی که روز گذشته برگزار شد، اظهار کرد: لازم است جذب نیرو در شرکت‌های وابسته به سازمان بنادر نیز از طریق آزمون و با اولویت نیروهای بومی انجام شود ضمن اینکه درخواست داریم سازمان بنادر و دریانوردی نیز یک هنرستان در حوزه تخصصی خودش ایجاد کند‌.

استاندار هرمزگان، با تاکید بر لزوم ساماندهی ورودی شهر بندرعباس از غرب بندرعباس و میدان سایت، خواستار مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در این طرح شد.

صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور با طرح ساماندهی ورودی شهر بندرعباس و میدان سایت و همچنین احداث هنرستان تخصصی در استان در این نشست که محمد آشوری نماینده بندرعباس و جمعی دیگر از مدیران وابسته به این حوزه حضور داشتند، موافقت کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول