اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

یمن مصوبه تحریم کالاهای سوئدی را به اجرا گذاشت

دولت یمن مصوبه خود در تحریم کالاهای سوئدی را به اجرا گذاشت تا نخستین کشور اسلامی باشد که در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم، عوامل آن را تحت تحریم قرار می‌دهد.

یمن مصوبه تحریم کالاهای سوئدی را به اجرا گذاشت

 به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، محمد المطهر، وزیر تجارت و صنعت دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با شبکه المسیره این کشور تاکید کرد: تصمیم جلوگیری از واردات کالاهای سوئدی در شورای وزیران یمن به تصویب رسید و بر مبنای آن کمیته‌ای تشکیل شد که مسئولیت نشست با بازرگانان و نمایندگان را بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه هر کالای سوئدی که به بنادر گمرکی برسد،  توقیف خواهد شد، گفت: ما پس از ملاقات با بخش خصوصی با استقبال خوب آنها نسبت به این تصمیم تحریم کالاهای سوئدی روبرو شدیم.

المطهر گفت: یمن نخستین کشور اسلامی است که به دنبال هتک حرمت به مقدس‌ترین مقدسات مسلمانان در سوئد، واردات کالاهای سوئدی را ممنوع کرد.

وزیر یمنی افزود: ما از نهادهای ذیربط با هماهنگی اقتصادی و تجاری بین کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم فشار وارد کنند تا واردات از سوئد به طور کامل متوقف شود.

وی تاکید کرد: واردات کالاهای سوئدی به یمن محدود است، اما تحریم آن با این هدف انجام می‌شود که پیام مخالفت با هتک حرمت قرآن کریم را مخابره کند و این کم‌ترین کاری بود که لازم بود انجام دهیم.

المطهر گفت: وزارت بازرگانی و صنعت به زودی گام‌های مهم و سنجیده‌ای را در چارچوب تقویت تولید داخلی و تشویق جایگزین‌های داخلی در بسیاری از کالاها را برخواهد داشت.

سوئد اخیرا با اجازه دادن به هتک حرمت قرآن کریم در این کشور از سوی یک فرد افراطی، با موج محکومیت از سوی جهان اسلام و حتی غیرمسلمانان مواجه شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول