اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مقابله با بی‌حجابی‌ها با کار فرهنگی از طریق محله مهدوی صورت می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مقابله با بی‌حجابی‌ها باید از طریق محله انجام شود، گفت: برای داشتن یک محله مهدوی بامحوریت مسجد باید برنامه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

مقابله با بی‌حجابی‌ها با کار فرهنگی از طریق محله مهدوی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر امروز در نشست تخصصی ارکان محله مهدوی، اظهار کرد: همان‌گونه که مسجد بسیار مهم است، نام محله مهدوی با مسؤولیت‌ همراه است.

وی افزود: اینکه محلات را باعنوان محله مهدوی نامگذاری کنیم باید اقدامی در تراز این نام و بالاتر داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه مسجد را به خواسته‌های این و آن ندهیم، گفت: اگر برای خدا کار کنیم مسجد انقلاب می‌کند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه مقابله با بی‌حجابی‌ها از طریق محله باید انجام شود، تصریح کرد: موضوع مهم اینکه اگر دنیایی از کار در مساجد انجام شود اما نماز جماعت در آن برپا نشود فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: درحال حاضر بیش از دوسوم مساجد مازندران به‌دلیل نداشتن امام جماعت و نماز جماعت راکد هستند درحالی‌که فعالیت پررنگ مساجد می‌تواند تحول مهدوی ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: اولین کار برای داشتن یک محله مهدوی بامحوریت مسجد این است که باید برنامه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه در محله مهدوی باید روی دو محور امنیت و سلامت کار کنیم، اظهار کرد: در زمینه تولید و رسیدگی به امور مستمندان در محلات مساجد باید اهتمام کنیم؛ به‌ این دلیل که تولید برای ما از نان شب هم واجب‌تر است.

ایمان، امید، وحدت و معنویت چهار واژه‌ای هستند که نماینده ولی فقیه در مازندران به آن تاکید کرد و افزود: باید در راستای تقویت ایمان و امید مردم در محلات کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه هر محله‌ای باید جمع پیرمنشانه با هدف حل اختلافات و دعوی داشته باشد، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دارای پشتوانه قانونی بوده و می‌توانند مسائل محله را برطرف کند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه حفظ منابع طبیعی و انفال از جمله مسؤولیت‌های اصلی محله مهدوی باید باشد، بیان کرد: اگر بناست امام جماعت فقط امام جماعت باشد این محله مهدوی را نمی‌تواند اجرا کند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰گروه تبلیغی در مازندران، گفت:  باید از گروه‌های جوان طلاب جهادی در حوزه‌های فرهنگی استفاده کنیم، درحالی‌که آنان گلایه‌هایی از کم‌کاری برخی نهادها دارند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه باید مساجد را احیا کنیم تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، گفت: البته در کنار آن نهادهای قانونی باید وظایف اجتماعی خود را در مقابل با آسیب‌های مختلف و عوامل مخل امنیت در دستور کار داشته باشند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول