اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اصلاحات برنامه هفتم توسعه در حوزه آب منطبق بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است

رئیس کمیته آب کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس با بیان اینکه اصلاحات برنامه هفتم توسعه در حوزه آب منطبق بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، گفت: باید از روان‌آب‌ها به خوبی حفاظت و الگوی کشت رعایت شود، همچنین با استفاده از روش‌های نوین آبیاری مصرف آب کشاورزی حدود 5 درصد کاهش یابد.

اصلاحات برنامه هفتم توسعه در حوزه آب منطبق بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برنامه هفتم توسعه ریل‌گذاری و جهت‌گیری برای پنج سال آینده کشور است، برای بررسی این لایحه که از سوی دولت به مجلس تقدیم شده است از هر کمیسیون سه نماینده انتخاب شده و کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه شکل گرفته است.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زیرمجموعه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم هم کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که ریاست کمیته آب با بنده است.

وی افزود: جلسات مختلفی با مسئولان وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، محیط‌زیست و مرکز پژوهش‌ها برگزار کرده‌ایم، کلیات لایحه در صحن علنی مجلس رأی آورده است و از امروز در کمیسیون وارد جزئیات می‌شویم.

جعفری اضافه کرد: در کمیته آب نظرات دستگاه‌های مربوطه را جمع‌بندی، بارگذاری و در جلسات کمیسیون مطرح می‌کنیم و اگر رأی بیاورد وارد صحن علنی مجلس می‌شود.

آثار مخرب بارگذاری‌های متعدد روی منابع آبی

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم کشور آب است، بیان کرد: سیاست‌گذاری‌های غلط دوره‌های قبل ما را به این نقطه رسانده که در حال حاضر بیشتر دشت‌های ما ممنوعه است، منابع آبی ما محدود است، ما با فرونشست زمین روبرو هستیم، محیط‌زیست در حال نابودی است و این‌ها علتش همین بارگذاری‌های فراوانی است که روی منابع آب انجام شده است.

رئیس کمیته آب کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بین منابع و مصارف آب ما تراز وجود ندارد و ما امیدواریم که بتوانیم مشکلات سال‌های قبل را در حوزه آب، کشاورزی و محیط‌زیست در برنامه توسعه هفتم حل کنیم.

وی گفت: بخش‌هایی از لایحه دولت در حوزه آب به دلیل اینکه ضعیف بود حذف شد بخش‌هایی هم به آن اضافه و در بخش‌هایی هم اصلاحاتی انجام شد که امیدواریم در کمیسیون رأی بیاورد و وارد صحن علنی مجلس شود و مسیر آینده کشور در حوزه آب مشخص شود.

جعفری ادامه داد: همه دستگاه‌ها موظف هستند بر اساس این راهبرد حرکت کنند و دچار خطاهای گذشته نشوند.

اصلاحات برنامه هفتم توسعه در حوزه آب مطابق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است

وی با بیان اینکه اصلاحات برنامه هفتم توسعه در حوزه آب منطبق بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است، افزود: باید از روان‌آب‌ها به خوبی حفاظت و الگوی کشت رعایت شود.

جعفری اضافه کرد: همچنین حدود پنج درصد مصرف آب کشاورزی کم و برای آبیاری از روش‌های نوین استفاده شود و آبخیزداری و آبخوان‌داری توسعه پیدا کند.

رئیس کمیته آب کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اصولی که مبنای کار ماست به عنوان سند بالادستی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه آب، کشاورزی و محیط‌زیست است.

وی اظهار داشت: آن چه که ما در آن زندگی می‌کنیم تنها متعلق به ما نیست بلکه نسل‌های آینده هم از آن سهم دارند.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول