اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانسه به اوکراین موشک دوربرد می‌فرستد

رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرد این کشور ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را آغاز خواهد کرد.

فرانسه به اوکراین موشک دوربرد می‌فرستد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه گذشتن کشورهای غربی از خط قرمزهایی که خودشان در ارتباط با تامین تسلیحاتی کی‌یف ترسیم کرده‌اند، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز سه‌شنبه (۱۱ ژوئیه) در بدو ورود برای شرکت در اجلاس سران ناتو در لیتوانی گفت فرانسه ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین را آغاز خواهد کرد.

تصمیمی که به سرعت واکنش کرملین را در پی داشت و سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه تصمیم پاریس برای تحویل موشک‌‌های دوربرد به اوکراین را اشتباه خواند و افزود «چنین اقدامی ما را ناچار به اتخاذ اقدامات متقابل خواهد کرد، اما این تصمیم بر روند عملیات نظامی ویژه روسیه تاثیری نخواهد گذاشت». 

به گزارش رویترز، ماکرون گفت: «تصمیم گرفته‌ام ارائه تسلیحات و تجهیزات را افزایش دهم تا اوکراینی‌ها توانایی حمله عمیق را داشته باشند و در عین حال دکترین ما برای توانمند کردن اوکراین در دفاع از خاکش حفظ شود». طبق گزارش رویترز، او جزئیات بیشتری درباره تعداد و نوع این موشک‌ها ارائه نکرد. 

واشنگتن هم پیش‌تر اعلام کرد تصمیم گرفته مهمات ممنوعه خوشه‌ای را به اوکراین ارائه دهد که با واکنش‌های منفی زیادی در سطح جهان و حتی در بین متحدان آمریکا مواجه شد. 

در شرایطی که کشورهای غربی در نشست سران ناتو در تدارک برای تشدید حمایت‌ها از اوکراین هستند، «الکساندر توکووینین» سفیر روسیه در بلژیک درباره احتمال درگیری ناتو و روسیه هشدار داد. 

اوکراین بسیار امیدوار است که در نشست ناتو در «ویلنیوس» لیتوانی، یک نقشه راه برای عضویت این کشور در این ائتلاف ارائه شود، اما ایالات متحده با ارائه یک مسیر مستحکم به کی‌یف برای پیوستن به ناتو مخالف است.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه (۱۱ ژوئیه) در آستانه آغاز نشست ناتو در پایتخت لیتوانی به خبرنگاران گفت «مسیر اصلاحات» برای پیوستن اوکراین به ناتو تدوین خواهد شد اما «نمی‌توانم جدول زمانی برای آن تعیین کنم». 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه دوشنبه در آستانه اجلاس سران ناتو در لیتوانی هشدار داد عضویت اوکراین در این سازمان پیامدهای بسیار منفی برای امنیت اروپا خواهد داشت. 

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول