اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تجمع باشکوه بانوان اصفهانی در دفاع از عفاف و حجاب

همایش بزرگ خانوادگی ریحانه با حضور خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان و اجرای برنامه متنوع در حمایت از بنیان خانواده و عفاف و حجاب درمیدان امام حسین(ع) برگزار شد.

تجمع باشکوه بانوان اصفهانی در دفاع از عفاف و حجاب

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، همایش بزرگ خانوادگی ریحانه با حضور خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان و اجرای برنامه متنوع در حمایت از بنیان خانواده، عفاف و حجاب عصر امروز از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در میدان امام حسین(ع) آغاز شد.

امروز زنان و دختران محجبه اصفهانی در میدان امام حسین(ع) این شهر گرد هم آمدند تا ثابت کنند نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب همچون نسل اول و دوم ارزش‌های اسلامی و انقلابی را پاس می‌دارند و مانند پدران و مادران مبارزشان در ماجرای استبداد رضاخانی و تلاش برای کلاه فرنگی گذاشتن بر سر مردان و برداشتن حجاب از سر زنان، در برابر هجمه‌های فرهنگی ایستاده‌اند و نمی‌گذارند کسی زنان و مردان این مرز و بوم را از فرق سر تا نوک انگشتان پا فرنگی کند.

امروز این همه جوان و نوجوان با حجاب برتر در یک قاب و با یک هدف و شعار جمع شده بودند. همه یک‌صدا لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زهرا(س) سر می‌دادند و سربند‌های «یازهرا» و «مدافعان حریم» بر پیشانی‌شان بسته بود. در دست برخی‌های‌شان پرچم ایران بود. در میان این همه چهره‌های جوان و شاداب، چهره‌های پا به سن گذاشته‌ای را هم می‌شد دید؛ مادران شهدا که قاب عکس فرزندشان را در دست داشتند و با چشمانی‌تر نظاره‌گر این همه مدافع حریم و خون شهیدان‌شان بودند.

 

امروز اصفهان با جلوه عفاف‌ شهروندانش، «رنگ خدا» گرفت و چه تصویر زیبایی‌ست، زنانی که هویت خود را با جامه و حجاب‌شان فریاد می‌زنند.

شرکت کنندگان از اهمیت عفاف و حجاب گفتند و تاکید کردند: حفظ حجاب، باعث ایجاد امنیت اجتماعی فراگیر می‌شود و اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی دارد.

آنان همچنین گفتند: حجاب یک هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است تا در سایه آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست یابند.

 

به گزارش فارس، ۲۱ تیرماه ۱۳۱۵ یعنی ۸۷ سال پیش در ماجرای جهانی‌سازی و تغییر سبک زندگی و ارزش‌های مردم کشورمان فرمان کشف حجاب برای زنان و کلاه‌فرنگی برای مردان از سوی دنیای غرب صادر شد دیکتاتور‌هایی همچون رضاخان در ایران و آتاتورک در ترکیه برای اجرایی کردن این فرمان انتخاب شدند. در ایران، اما فرق می‌کرد. مردم مسلمان ایران با روشنگری جریان روحانیت در برابر این بیگانه‌سازی و جریان زدودن ارزش‌ها تا پای جان ایستادگی کرد.

روز ۲۱ تیرماه به خاک و خون کشیده شدن زنان و مردان مبارز در مسجد گوهرشاد نقطه اوج جریان این مبارزات بود؛ روزی که در تقویم کشورمان «روز عفاف و حجاب» نامگذاری شده و همه ساله زنان و مردان غیور ایرانی در هفته منتهی به ۲۱ تیرماه یاد و خاطره این شهدا را با حمایت از حجاب و عفاف گرامی می‌دارند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول