اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سینماگر بنگلادشی جشنواره فیلم حوا: جشنواره‌های خانواده محور جامعه را از اهمیت آن آگاه می‌کند

نازنین بگوم، فیلمساز بنگلادشی حاضر در جشنواره فیلم حوا گفت: توجه به مسائل و نقش زنان در جامعه و خانواده یکی از شاخص‌های توسعه برای هر کشور است؛ برگزاری جشنواره‌هایی با محوریت زن و خانواده، جامعه را هم از اهمیت این موضوع آگاه می‌سازد.

سینماگر بنگلادشی جشنواره فیلم حوا: جشنواره‌های خانواده محور جامعه را از اهمیت آن آگاه می‌کند

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نازنین بگوم (Naznin Begum)، فیلمساز و یکی از مدیران جشنواره بین‌المللی فیلم داکا بنگلادش درباره برگزاری نخستین جشنواره حوا با رویکرد زنان و خانواده گفت: موضوع این جشنواره برایم بسیار جالب است و رویکردی که دارد درباره خانواده و زنان است، همان‌طور که می‌دانید همه چیز از خانواده شروع می‌شود و خانواده هسته اصلی جامعه است. در یک خانواده ایده‌آل شاد هیچ تبعیض و خشونتی وجود ندارد و این موضوع می‌تواند به جامعه تسری پیدا کند. 

وی افزود: پرداختن به فیلم‌هایی با محوریت خانواده و تمرکز بر مسائل زنان برای همه جوامع و کشورها ضروری است و این یکی از شاخص‌های توسعه است. اگر بخواهید کشوری توسعه یافته داشته باشید نمی‌توان نقش زنان در جامعه و فعالیت‌های آنان در خانواده را نادیده گرفت و برگزاری چنین جشنواره‌هایی جامعه را هم با این موارد بیشتر آشنا می‌کند.

این فیلمساز با بیان اینکه فیلم‌ها و فیلمسازان ایرانی در سطح جهانی معروف هستند، ادامه داد: ایران فیلمسازان زیادی دارد که بر مسائل و مشکلات زنان در جامعه و خانواده تمرکز می‌کنند و این بسیار جالب است؛ از این فیلم‌ها این طور برداشت می‌شود که زنان ایرانی مستقل، باهوش و قدرتمند هستند.

وی همچنین با اشاره برگزاری جشنواره فیلم حوا برای اولین دوره گفت: این جشنواره نخستین بار است که با این رویکرد در ایران برگزار می‌شود و من خوش‌شانس هستم که اولین سفر من به ایران با این جشنواره همزمان شد. همچنین خوشحالم در این جشنواره حضور دارم و با آشنایی که در این مدت از ایران پیدا کرده‌ام، آرزو می‌کنم در آینده‌ای نزدیک از ایران هم به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته یاد شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول