اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

سریال‌های جدیدی که ماه محرم از تلویزیون پخش می‌شود

در آستانه ماه محرم جزئیات پخش سریال‌های «عشق کوفی»، «همه‌گیری» و «مرضیه» اعلام شد.

سریال‌های جدیدی که ماه محرم از تلویزیون پخش می‌شود

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در آستانه فرارسیدن ماه محرم جزئیات ساعات پخش تلویزیونی 3 مجموعه نمایشی اعلام شد. سریال‌های جدید «عشق کوفی» و «همه‌گیری» از شبکه سه سیما و «مرضیه» از شبکه نسیم پخش خواهد شد. جزئیات پخش این آثار به شرح زیر است:

عشق کوفی

«عشق کوفی» به نویسندگی فائزه یارمحمدی و یزدان محمدکاظمی قرار است روایتگر یک عشق در سال ۶۱ هجری قمری باشد که اتفاقات کوفه و کربلا آن را دستخوش تغیراتی می‌کند.

لوکیشن‌های اصلی سریال «عشق کوفی» در شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران (زنده‌یاد علی حاتمی) تصویربرداری و حدود ۷۵ درصد کار در دکورهای مختلف آن جا انجام شده است. بخشی از لوکیشن های این سریال در شهرک سینمایی نور و حدود ۱۵ درصد کار هم در شهر آبادان فیلمبرداری شده است.

لعیا زنگنه، نادر فلاح، سعید شریف، شبنم قربانی، حسین سلیمانی، نادر سلیمانی، مژگان اخلاقی، جمال الدین بیات، مهسا مهجور، مریم کاویانی، محمد اشکان فر، سوگل طهماسبی، مهسیما کباری، عمار تفتی، سید جواد هاشمی، ثریا قاسمی، معصومه زینتی صافی و احسان محسنی کیاسری بازیگران اصلی این سریال هستند.

سریال «عشق کوفی»، به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سعید سعدی از 29 تیرماه همزمان با ایام محرم در 15 قسمت به صورت هفتگی، پنج شنبه‌ها و جمعه‌ها ساعت 20:30 از شبکه سه پخش می‌شود.

همه گیری

سریال «همه گیری» که در فصل نخست خود با نام «موج‌ اول» از تلویزیون پخش شد درباره نحوه ورود و شیوع کرونا در روزهای اول ورود آن به کشورمان است. این سریال حالا به ایستگاه دوم رسیده و قرار است فصل دوم آن پخش شود.

سعید کمانی تهیه‌کننده «همه‌گیری» درباره این سریال گفت: «همه‌گیری» ادامه فصل قبل است که با اضافه‌شدن برخی نقش ها (کاراکترها) دنبال می‌شود. ضبط این سریال تمام شده است و لوکیشن اصلی در کویر کاشان بود و دلیل این انتخاب هم قصه‌ای بود که در سریال اتفاق می‌افتاد. برخی چهره‌ها از سریال کنار رفتند چون کاراکترشان تمام شده بود. مثل فریبا متخصص که در فصل نخست شهید می‌شود. یا مهدی فخیم‌زاده که در فصل دوم حضور ندارد.

محسن قصابیان در این فصل نقش اصلی (فرمانده) را بازی می‌کند. کاراکتر او یک پاسدار است که بیمارستان را راه می‌اندازد و به کادر درمان کمک می‌کند. نقش او همان نقش فصل اول است اما در این فصل نقش او پررنگ‌تر شده است. کوروش سلیمانی نقش شاه‌میری را بازی می‌کند؛ نقش منفی سریال و کسی است که در شرایط سخت، دنبال احتکار داروست. شاه‌میری در تلاش است تا به نظام درمان کشور آسیب بزند. در حقیقت جریانی مقابل جریان کمک‌رسان به کادر درمان هست.

نیلوفر کوخانی هم نقش متین، سوپروایزر بیمارستان را بازی می‌کند. نقش همسر او را نیما شاهرخ‌شاهی بازی می‌کند که کاراکتر او یک پزشک است که همه چیز را رها کرده و درست در نقطه مقابل گروهی از کادر درمان است که فداکاری می‌کنند. 

محسن قصابیان، کوروش سلیمانی، مهدی صبائی، نیلوفر کوخانی، آتش تقی‌پور، آوا دارویت، علی غلامی، عبدالرضا نصاری، روزبه اختری، مالک سراج، مرتضی زارع، پونه آشورپور، ریحانه مسگری، سارا ولیانی در این مجموعه نقش آفرینی می‌کنند.

سریال «همه گیری» در ۲۰ قسمت تهیه و تولید شده و قرار است از امشب، یکشنبه ۲۵ تیر ماه، ساعت 20:30 از شبکه سه سیما پخش شود. روزهای پخش این سریال شنبه تا چهارشنبه است.

مرضیه

سریال «مرضیه» به نویسندگی و کارگردانی فلورا سام و تهیه کنندگی مجید اوجی محصول ۱۳۹۸ است که در ایام محرم و از سه شنبه هرشب ساعت۲۰:۳۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود.

داستان سریال درباره یک اختلاس و فساد اقتصادی بزرگ است که خانواده مرضیه (با بازی زنده یاد ماه‌چهره خلیلی) را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که مجبور به انتخاب و تصمیم‌گیری می‌شود.

بازیگرانی از جمله گوهر خیراندیش، داریوش ارجمند، پژمان بازغی و آتیلا پسیانی در این سریال ایفای نقش کرده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول