اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حرم امام حسین(ع) ۶۰ برابر بزرگ‌تر می‌شود

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گفت: حرم امام حسین(ع) ۹ هزار مترمربع است و قرار است در پروژه بازسازی ۶۰۰ هزار مترمربع شود که بیش از ۶۰ برابر بزرگ‌تر خواهد شد.

حرم امام حسین(ع) ۶۰ برابر بزرگ‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، همایش سالانه و نشست هم‌اندیشی مسؤولان ستادهای توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان تهران صبح امروز در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد. 

آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، علیرضا فخاری استاندار تهران، سیدحسین هاشمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران و مدیران ستادهای بازسازی عتبات استان تهران در این همایش حضور داشتند. 

 

مسعود اسماعیل بیگی جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران در این مراسم با ارائه گزارشی از کارهای انجام شده در کربلا اظهار کرد: صحن حضرت زهرا(س) در حرم امیرالمومنین(ع) ۱۱ هزار مترمربع بود که پس از بازسازی اکنون بیش از ۲۲ هزار مترمربع است و همه زائران که ۸۰ درصد آنها ایرانی است به راحتی زیارت و تردد می کنند.

وی با بیان اینکه صحن حضرت زهرا(س) دومین بنای جهان اسلام بعد از مسجد الحرام است که این پروژه تکمیل شده است، گفت: اکنون مهمترین پروژه در دست اقدام، توسعه حرم امام حسین(ع) است که قرار است بیش از ۶۰ برابر شود. فضای حرم اکنون ۹ هزار مترمربع است و پروژه بازسازی برای ۶۰۰ هزار مترمربع طراحی شده است.

 

۱۶۸ میلیارد سهم استان تهران در بازسازی عتبات در سال جاری

جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران در رابطه با صحن حضرت زینب(س) بیان کرد: فاز نخست صحن و شبستان حضرت زینب(ع) در حرم امام حسین(ع) آغاز شده که در فاصله بین حرم و خیمه گاه قرار می‌گیرد و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 

اسماعیل بیگی در پایان تصریح کرد: امسال ۱۶۸ میلیارد تومان سهم استان تهران در بازسازی عتبات عالیات است که با مشارکت مردم فراهم می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۳۶ میلیارد تومان سهم شهرستان‌ها تعیین شده است که بیشتر شهرستان ها از ابتدای سال تا کنون بیشتر از سهم تعیین شده، مشارکت داشته اند.

 

در بخشی از این همایش، پرچم حرم مطهر حضرت اباعبدالله امام حسین(ع) زینت بخش مراسم بود که در آستانه ماه محرم فضای معنوی ایجاد کرد و حاضران ضمن زیارت پرچم حرم شش گوشه، دل‌ها را از کربلای ایران، روانه صحن و سرای بارگاه ملکوتی سیدالشهدا(ع) کردند.

 

پایان پیام/۶۷۰۶۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول