اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نگرانی کاخ سفید از تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت بایدن نگران این است که کره شمالی آزمایش موشک قاره پیمای دیگری انجام دهد.

نگرانی کاخ سفید از تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام کاخ سفید از نگرانی دولت آمریکا در خصوص آزمایش‌های موشکی کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که دولت بایدن همچنان نگران این موضوع است که کره شمالی آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای دیگری انجام دهد.

بر اساس این گزارش، دولت کره شمالی پنجشنبه گذشته توضیحاتی درباره موشک بالستیکی که به‌صورت آزمایشی پرتاب شد، ارائه کرد.

طبق بیانیه پیونگ‌یانگ، موشک شلیک‌شده، به‌نام «هواسونگ-۱۸» و از نوع بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد بود که در ارتفاع ۶۶۴۸ کیلومتری، مسافتی به میزان ۱۰۰۱ کیلومتر را پرواز کرد.

سالیوان در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌بی‌اس» گفت: «مدتی است نگران بودم که کره شمالی هفتمین آزمایش اتمی خود را انجام دهد. البته من هیچ نشانه فوری نمی‌بینم، اما اگر کره شمالی با توجه به قابلیت موشک بالستیک قاره پیما آزمایش دیگری انجام بدهد، نباید تعجب کرد.»

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی پس از آن صورت گرفته است که اوایل هفته جاری، پیونگ یانگ هشدار داد که هرگونه هواپیمای جاسوسی ارتش آمریکا را که در حریم هوایی کره شمالی و در نزدیکی آب‌های دریای شرقی پرواز کند، ساقط خواهد کرد.

به دنبال این آزمایش موشکی جدید کره شمالی، وزرای خارجه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن مدعی شدند که شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما در هفته گذشته توسط کره شمالی، ناقض قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا است.

ماه گذشته، دهها هزار نفر از ساکنان کره شمالی در یک راهپیمایی علیه آمریکا در پیونگ‌یانگ مشارکت  و بزرگداشت هفتاد و سومین سالگرد آغاز جنگ کره را برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان، آمریکا را بعنوان «مخرب صلح ثبات در شبه‌جزیره کره» تقبیح کردند و در خصوص جنگ اتمی هشدار دادند(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول