اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

مدیر طرح و برنامه رادیو جوان: «حوالی حرم» با هدف ترویج شعور حسینی در کنار شور حسینی روی آنتن می‌رود

مدیر طرح و برنامه ریزی رادیو جوان گفت: برنامه «به عشق حسین» با خانواده شهدای مدافع امنیت به گفتگو می‌پردازد و این گفتگو در منزل خانواده شهدا مانند شهید روح‌الله عجمیان، شهید آرمان علی وردی، شهید مصطفی صدرزاده و... صورت خواهد گرفت.

مدیر طرح و برنامه رادیو جوان: «حوالی حرم» با هدف ترویج شعور حسینی در کنار شور حسینی روی آنتن می‌رود

حامد قزلو مدیر طرح و برنامه ریزی رادیو جوان، درباره ویژه برنامه‌های این شبکه رادیویی همزمان با شروع ایام عزاداری ماه محرم به خبرنگار فارس گفت: برنامه «حوالی حرم» با محوریت بیان مباحث معرفتی عمیق، غنی و به روز با هدف ترویج شعور حسینی در کنار شور حسینی روی آنتن می‌رود. در این برنامه مستندهای حرم گردی از صحن و سرای نورانی حرمین شرفین را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در برنامه «حوالی حرم» با زائران غیرایرانی با نگاه امتی به زبان‌های عربی، ترکی استانبولی و پاکستانی گفتگو خواهیم کرد و به پوشش مناسک و مراسم شب‌های محرم در بین الحرمین می‌پردازیم. همچنین در این برنامه از شیعیان حاضر در بین الحرمین برای حضور در ایران و مشهد مقدس دعوت خواهیم کرد. برنامه «حوالی حرم» به تهیه کنندگی محمد جوادی نژاد و به گویندگی فاطمه عباسی و مجید عسگری به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلی هر شب ساعت ۲۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰ از شبکه رادیویی جوان پخش می‌شود.

معرفی هیئت‌ها و حسینیه‌های قدیمی تهران در «خانه پدری»
 
حامد قزلو درباره برنامه مستند «خانه پدری» شبکه رادیویی جوان اظهار کرد: مستند خانه پدری در فصل اول؛ به معرفی هیئت‌ها و حسینیه‌های قدیمی تهران پرداخته است و همچنین در فصل دوم، با بانیان، اعضای هیئت و هم محلی‌ها در خصوص فعالیت های هیئت و حسینیه ها در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و به نحوه حضور جوانان در این هیئت‌ها به گفتگو می‌پردازد. برنامه مستند «خانه پدری» به تهیه کنندگی و اجرای فاطمه شهبندی با همکاری مراکز استان‌ها هر روز ساعت ۱۹:۰۰ روانه آنتن شبکه رادیویی جوان خواهد شد.

گفتگو در منزل خانواده شهدای مدافع امنیت

مدیر طرح و برنامه ریزی شبکه رادیویی جوان درباره برنامه «به عشق حسین» توضیح داد: تکریم از شهدا وظیفه اصلی رسانه ملی و رادیو جوان است. برنامه «به عشق حسین» با خانواده شهدای مدافع امنیت به گفتگو می‌پردازد و این گفتگو در منزل خانواده شهدا مانند؛ شهید روح الله عجمیان، شهید آرمان علی وردی، شهید مصطفی صدرزاده و ... صورت خواهد گرفت. همچنین برگزاری مجلس روضه سید الشهدا (ع) به نیابت از شهدای مدافع امنیت برگزار می‌شود. برنامه به «عشق حسین» در روز تاسوعا از قطعه شهدای بهشت زهرا به نیابت از همه شهدا پخش می‌شود و در روز عاشورا به زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی خواهیم رفت.

برنامه به «عشق حسین» به تهیه کنندگی عباس پیری ‌و با هماهنگی بابک شکری از ساعت ۲۱:۰۰ الی ۲۲:۰۰ روانه آنتن رادیو جوان می شود.

خوانش کتاب‌های امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب

وی در ادامه درباره برنامه «منحصربه فرد» اشاره کرد: در این برنامه با توسط نوجوان های شبکه رادیویی جوان به خوانش کتاب های حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی، دکتر شریعتی خواهیم پرداخت. در این برنامه نگاه منحصربه فرد به پیرغلامان و شاعران آیینی به مقوله عزاداری برای حضرت سیدالشهدا (ع) را خواهیم داشت.

حامد قزلو در ادامه خاطرنشان کرد: هدف این برنامه ترویج اندیشه‌های مقام معظم رهبری در حوزه مداحی است. و همچنین ترویج «طرح خادم یاری» را داریم که از بین مخاطبان فعال در برنامه‌ها، برای غبار روبی ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به نیابت زیارت امام حسین (ع) انتخاب خواهیم کرد.

قزلو مدیر طرح و برنامه ریزی شبکه رادیویی جوان درباره برنامه «موکب» توضیح داد: این برنامه رویکرد مطالبه گری دارد و به سؤالات مخاطبان از تمامی استان‌ها و شهرهای مختلف در حوزه‌های معرفتی، سیاسی، اقتصادی می‌پردازد. برنامه «موکب» به تهیه کنندگی اکرم زمانی هر روز از ساعت ۱۴:۳۰ روانه آنتن شبکه رادیویی جوان خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: پخش مستندهای فاخر در این شبکه را داریم؛ مانند: مستند «دکتر سعید» روایتی از دستاوردهای پژوهشگاه رویان، مستند محض «آقا روح الله» روایتی از زندگی شهید روح الله عجمیان، مستند محض «کبوترانه» روایت هایی از زندگی شهید محمد صادق دارایی، مستند محض «انگشتر» شکسته شهید آرمان علی وردی، مستند «از چیزی نمی‌ترسیدم» روایتی از زندگی خود نوشت شهید قاسم سلیمانی، مستند محض «شاهچراغ» روایتی از شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، مستند روایی «پایی که جاماند» که یادداشت های روزانه سید ناصر حسین پور از زندان‌های مخوف عراق است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول