اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مشاهده ۲ قلاده خرس قهوه ای در خطر انقراض در الموت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: مشاهده و ثبت و ضبط تصاویر دو قلاده خرس قهوه‌ای مربوط به یک هفته پیش بوده که کاملاً واقعی است و احتمال دارد توله‌های بیشتری وجود داشته باشد.

مشاهده ۲ قلاده خرس قهوه ای در خطر انقراض در الموت

 سعیده خضیر در گفت وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: دو قلاده خرس قهوه‌ای و در خطر انقراض طی ماموریت‌های گشت و کنترل یگان حفاظت ویژه استان قزوین در مناطق کوهستانی منطقه الموت مشاهده و تصاویر آنها ثبت و ضبط شده است.

وی افزود: ثبت تصاویر این دو قلاده خرس مربوط به یک هفته پیش بوده که کاملاً واقعی است و احتمال دارد توله‌های بیشتری وجود داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: مشاهده خرس های قهوه ای نویدبخش این موضوع است که در آینده هم این اتفاق تکرار خواهد شد.

خضیر اضافه کرد: اقدامات آموزشی لازم برای مردم در خصوص حیات وحش در قالب برنامه های مختلف ارائه شده و برنامه حفاظتی مشارکتی هم انجام می شود. 

وی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده گونه های حیات وحش، هیچ اقدامی انجام ندهند چرا که تا زمانی که خطری آنان را تهدید نکند اقدام خاصی همچون حمله از سوی آنها صورت نمی گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول