اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شیوه‌های مناسب برای بیان اهداف قیام عاشورا تبیین شود

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج در رابطه با نحوه مدیریت تاثیر فرهنگ عاشورا بر ذهن مخاطب گفت: باید در بیان فلسفه قیام عاشورا و هدف امام حسین(ع) از شیوه های مناسب استفاده کرد.

شیوه‌های مناسب برای بیان اهداف قیام عاشورا تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی، عضو شورای شهر کرج، امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، گفت: آنچه اهمیت دارد اشاعه فرهنگ عاشورایی می باشد و برای اینکه این فرهنگ و محتوای فکری تاثیر بیشتری داشته باشد، باید این جریان را به عنوان یک سبک زندگی مطرح کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج افزود:بایستی تاریخ کربلا به درستی برای مردم بیان شود و از عزاداران حسینی خواست که حسین وار، زندگی کنند و با امام حسین(ع) همراه و همدل باشند.

‎سعیدی اذعان کرد: مداحان و سخنرانان در مراسم سالروز واقعه عاشورا، تنها نام سومین سرور و سالار شهیدان را عنوان نکنند بلکه به راه و بینش امام حسین(ع) که همان عزت نفس، آزادگی، موحد بودن، کمک و خدمت به دیگران است بیش از پیش توجه کنند.

وی با بیان اینکه رسانه ها در گسترش و نهادینه کردن آیین و فرهنگ واقعه عاشورا نقش مهمی برخوردار هستندگفت:‎ با توجه به اینکه اکنون عصر ارتباطات و اطلاعات است، در مقایسه با یک سده پیش، بیشتر باید از رسانه ها استفاده شود و پیام قیام سالار شهیدان را در قالب شبکه‌های ارتباط جمعی و اجتماعی و مجازی به آگاهی مردم دنیا رساند زیرا جهان طرفدار عزت نفس، آزادگی و عدالت به شمار می‌رود و سومین امام شیعیان این مقوله ها را به عنوان شعار برگزید و در راه دستیابی به آن از جان خویش گذشت.

سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی همانند فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و تبلیغات اسلامی و در کنار آن سازمان فرهنگی شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط اشاعه فرهنگ صحیح عزاداری برای عاشورا در میان مردم است.

وی با اشاره به نفوذ کلام مداحان در اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی و آسیب‌های وارده به این قشر، تاکید کرد: در همین راستا مداحان وظیفه دارند در زمینه زدودن آسیب‌های وارده به محافل اهل بیت(ع) همت مضاعف و توجه ویژه از خود نشان دهند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول