اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

عشق به امام حسین(ع) را هرگز نمی‌توان از قلوب مردم گرفت

امام جمعه خوروبیابانک گفت: امام حسین(ع) مربوط به قرن‌های قبل نیست بلکه نام و وجود او متعلق به همه ملت‌ها در تمام قرون است و این عشق را هرگز نمی‌توان از قلوب مردم گرفت.

عشق به امام حسین(ع) را هرگز نمی‌توان از قلوب مردم گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از خوروبیابانک، حجت‌الاسلام محمدحسین رمضانی امام‌ جمعه شهرستان خوروبیابانک در اولین خطبه‌های نماز جمعه ماه محرم، اظهار کرد: هدف اصلی حرکت اباعبدالله الحسین ایجاد یک تحول گسترده در مسیری بود که به انحراف کشیده شده بود.

وی افزود: از ابتدا تغییر در جریان خلافت و بعد در مسیر دین، تقسیم ناصحیح بیت المال، مسیر انحراف را به وجود آورد و نباید از ذبح فرزند پیامبر(ص) تعجب کرد وقتی که مردم دنیاگرایی پیشه کنند هر کاری ممکن است.

رمضانی تصریح کرد: حضرت بنای یک جریان سازی را داشتند و اراده کرده بودند که زمینه‌ساز اصلاح دین جدشان نه تنها در زمان خودشان بلکه برای تمام قرن‌ها باشند.

خطیب نماز جمعه خوروبیابانک گفت: امام حسین(ع) در نامه‌ای برای برادرشان محمد حنفیه می‌نویسند که من برای اصلاح امت جدم رسول الله قیام می‌کنم و اراده کرده‌ام که امر به معروف و نهی از منکر داشته باشم و می‌خواهم مردم به سیره پدرم و جدم عمل کنند که تنها راه نجات این امت است.

وی ادامه داد: وقتی به معروف‌ها عمل نمی‌شود و منکرات رواج پیدا می‌کند حضرت احساس تکلیف کرده و نمی‌تواند دست روی دست بگذارند که این یک درس بزرگ برای همه ما است.

رمضانی خاطرنشان کرد: ما اگر در محرم درس امر به معروف و نهی از منکر گرفتیم یک معرفت نسبت به این قیام پیدا می‌کنیم که بی‌تفاوتی به منکرات حرف کوفیان است ولی اگر می‌خواهیم حسینی‌وار زندگی کنیم باید نسبت به گناه احساس تکلیف داشته باشیم.

امام جمعه خوروبیابانک بیان کرد: مردم ایران همان کسانی هستند که نه تنها کشورشان را از بار اسارت و ذلت درآورند بلکه خارج از ایران هم منشأ تحولات شگرف شدند و در منطقه هم تاثیرگذار هستند که قطعاً روزی تمام مردم منطقه را از زیر بار ذلت اجانب بیرون خواهند آورد.

امام جمعه خوروبیابانک خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) جریانی رو به وجود آوردند که هر گاه عده‌ای دور هم جمع شدند و نام حضرت را به زبان آورند شدیدترین خطرات رو متوجه طاغوتیان کنند و همیشه نام اباعبدلله الحسین(ع) منشأ انقلاب‌‌ها بر ضد حکومت‌های فاسد بوده است.

وی اضافه کرد: هیأتی که در آن امر به معروف و نهی از منکر احیا نشود، مسئله حجاب و عفاف تایید و حمایت نشود، از نظام مظلوم و مقتدر ایران اسلامی پشتیبانی و حمایت نکنند و جوان با بصیرت به جامعه معرفی نشود، هیأت نیست بلکه عروسک خیمه شب بازی دشمن است.

رمضانی اظهار کرد: اگر محصول موکب‌ها، هیئات و حسینیه‌ها استخراج جوان بصیر، اهل تقوا و نماز، فعال در فعالیت‌های اجتماعی و نخبه نباشد به هدف اعلای خودش دست پیدا نکرده است چرا که هدف اصلی هیئات باید هدف صاحب آن یعنی حضرت مهدی(عج) باشد یعنی باید احیای خوبی‌ها و نهی بدی‌ها، کسب بصیرت و تبدیل به عنصری فعال شدن در هیئات اتفاق بیفتد.

امام جمعه خوروبیابانک تصریح کرد: هدف اصلی امام حسین(ع) این بود که با نام و یاد خودش یک آتش فشانی را علیه استکبار و طاغوت ایجاد کند و با یاد او نام خدا و مکتب پیغمبران زنده شود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) مربوط به قرن‌های قبل نیست بلکه نام و وجود او متعلق به همه ملت‌ها در تمام قرون است و این عشق را هرگز نمی‌توان از قلوب مردم گرفت.

پایان پیام/ ۶۳۱۳۰/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول