اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان چه زمانی اعلام می‌شود؟

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در این ماه خبرداد و گفت: بیش از ۲۹۴ هزار نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد شرکت کرده‌اند.

نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان چه زمانی اعلام می‌شود؟

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه ۲۹۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: در آزمون ورودی پایه هفتم ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته‌اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش‌آموز، پسر بوده‌اند.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان آزمون ورودی پایه دهم ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این بین ۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش‌آموز دختر و ۳۵ هزار و۵۳۰ دانش‌آموز پسر بوده‌اند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با تأکید بر اینکه این آزمون‌ها در ۱۷۶۳ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شده است، افزود: ۶۳۴ حوزه برای آزمون دختران  و ۵۵۱ حوزه برای آزمون پسران در پایه هفتم و ۳۶۵ حوزه برای آزمون دختران و ۲۱۳ حوزه برای آزمون پسران در پایه دهم بوده است.

یاوری با بیان اینکه در میزان شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها تغییر چندانی نسبت به سال‌های قبل نداشته‌ایم، گفت: نتایج این آزمون‌ها در مرداد اعلام می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی بر اساس مصوبه‌ای که دارند نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی برجسته در همان منطقه را دریافت می‌کنند، البته مدارس سمپاد، معمولا شهریه را از این مقدار خیلی کمتر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس سمپاد از تخفیفات حق‌الثبت استفاده کرده‌اند، گفت: به دانش‌آموزانی که به هر دلیل و یا محدودیت‌های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند تخفیفات گسترده‌ای از ۱۰۰ درصد تا ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه می‌شود.

یاوری با تأکید بر اینکه مسؤول تشخیص ارائه این تخفیفات به دانش‌آموزان، شورای مدرسه است، افزود: متأسفانه مدارس سمپاد با محدودیت‌های جدی از حیث ساختمان و تجهیزات مواجه هستند و این امر ایجاب می‌کند که خیرین به کمک مدارس سمپاد بیایند. این‌ دانش‌آموزان از با استعدادترین بچه‌های کشور هستند. آموزش و پرورش همه تلاش خود را می‌کند تا مشکلات این مدارس رفع شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول