اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

همکاری هلال‌احمر ایران و عراق در اربعین نماد برادری دو کشور است

رئیس جمعیت هلال احمر عراق همکاری با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خدمت‌رسانی امدادی و درمانی به زائران اربعین حسینی را مصداق برادری و اخوت اسلامی‌بین دو کشور دانست.

همکاری هلال‌احمر ایران و عراق در اربعین نماد برادری دو کشور است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، یعقوب سلیمانی، دبیرکل و راضیه عالیشوندی معاون امور بین‌الملل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل با یاسین المعموری، رئیس جمعیت هلال احمر عراقی دیدار و گفت‌وگو کردند.

تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق برای انجام عملیات امددی و درمانی در پیاده‌روی بزرگ اربعین امسال، محور این گفت‌وگوها بود.

رئیس جمعیت هلال احمر عراقی و دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران به برگزاری هرچه باشکوه‌تر اجتماع میلیونی زائران حسینی در ایام اربعین تاکید کردند و المعموری با استقبال از همکاری‌های دوجانبه گفت: خدمت‌رسانی امدادی و درمانی به زائران اربعین حسینی مصداق برادری و اخوت اسلامی‌بین دو کشور است و توصیه‌ی قرآن «واعتصموا بحبل الله جمیعا»، چراغ راهی برای همکاری‌های مشترک بین این دو کشور مسلمان خواهد بود.

المعموری همچنین از آمادگی شعب هلال احمر عراقی در ایام اربعین خبر داد و گفت: همه نیروها و مراکز هلال احمر عراقی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور آماده هرگونه همکاری با امدادگران ایرانی در ایام راهپیمایی اربعین هستند.

در این دیدار همچنین دبیرکل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جزئیات عملیات سلامت در تجمع انبوه اربعین، خواستار پیگیری و هماهنگی بیشتر برای تجهیز مراکز درمانی هلال احمر ایران در عراق، ویژه ایام اربعین شد.

در پایان یعقوب سلیمانی و راضیه عالیشوندی از همکاری مقامات جمهوری عراق به خصوص هلال احمر این کشور در همکاری برای خدمت‌رسانی به زائزان اربعین حسینی قدردانی کردند.

 اجلاس کمیته اسلامی هلال بین‌الملل از روز یکشنبه در شهر جده عربستان سعودی با حضور روسا و نمایندگان تعدادی از جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال احمر کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی آغازشده است. این اجلاس ۴ روزه عصر چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ به پایان خواهد رسید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول