اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

واکنش پکن به احیای شبکه جاسوسان سیا در چین

وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه نسبت به اظهارات رئیس سیا درباره بازسازی شبکه مأموران اطلاعاتی و جاسوسان آمریکایی در این کشور ابراز نگرانی کرد.

واکنش پکن به احیای شبکه جاسوسان سیا در چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اظهارات «ویلیام بِرنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر احیای شبکه جاسوسان در چین، با واکنش دولت پکن همراه شد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه نسبت به بازسازی شبکه مأموران اطلاعاتی و جاسوسان آمریکایی در این کشور قویاً ابراز نگرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، مائو در این‌باره گفت:‌ «ما گزارش‌های مربوطه را مورد توجه قرار داده و در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌ایم. از یک سو آمریکا دائماً اطلاعات نادرست در مورد حملات جاسوسی چین منتشر می‌کند و از سوی دیگر آشکارا تمایل خود را برای انجام فعالیت‌های اطلاعاتی گسترده در چین اعلام می‌کند».

وی ضمن اشاره به متناقض بودن این اظهارات و آشکار ساختن دروغگویی آمریکا، تاکید کرد: «چین تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از امنیت ملی خود انجام خواهد داد».

پیش از این برنز طی سخنرانی در اندیشکده امنیتی «اَسپِن» گفته بود: «سرویس اطلاعاتی [سیا] در سال‌های اخیر بسیار سخت کار کرده تا شبکه ماموران در چین را، که توسط افسران ضد جاسوسی محلی به‌شدت آسیب دیده بود، احیا کند و در این زمینه پیشرفت‌هایی داشته است». (جزئیات بیشتر)

رسانه‌های آمریکایی پیشتر نیز مدعی شده بودند هکرهای چینی ایمیل سفیر واشنگتن در پکن و همچنین دستیار وزیر خارجه آمریکا در شرق آسیا را هک کرده و به حداقل صدها هزار نامه الکترونیکی دولتی دست یافته‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول