اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

قاضی زاده هاشمی: جانبازان شیمیایی، سند مظلومیت کشورند

رئیس بنیاد شهید و ایثارگران گفت: مردمان و جانبازان شیمیایی ایران سند مظلومیت کشورند و باید برای ارتقا و بهبود کیفیت سلامت آنها تلاش شود.

قاضی زاده هاشمی: جانبازان شیمیایی، سند مظلومیت کشورند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و ایثار گران در برنامه آموزش و پایش سلامت جانبازان شیمیای گفت: جانبازان و شهدای حملات شیمیایی ما یکی از صنعت‌های مظلوم کشور ما در دفاع از مرزهای کشور بودند.

قاضی زاده هاشمی گفت: درحال حاضر خیلی‌ها در تلاش هستند تا ظلم‌های وارد شده به مردمان کشور ما را کوچک بشمارند. در جنگ تحمیلی برخی‌ها خواستند که این جنگ مقدس را دعوای سرخاک یا قسمتی از رودخانه بخوانند اما باید از آنها پرسید که اگر جنگ برسر رودخانه بود چرا آنقدر جنایت علیه مردم اتفاق افتاد؟

وی در ادامه بیان کرد: بیش از ۲۰۰ حمله شیمایی در قسمت‌های غیر نظامی کشور در جنگ تحمیلی اتفاق افتاد و  در آن نقاط بمب خوشه‌ای به طور مکرر علیه رزمندگان و مردم  ما استفاده می‌شد. هیچ ابزار و روشی در دفاع مقدس نبوده که علیه مردم بی‌دفاع و رزمندگان ایران انجام نشود.

قاضی زاده مردم و رزمندگان شیمیایی ایران را سند مظلومیت خواند و بیان کرد: مردم شیمیایی و جانبازان شیمیایی ما سند این مظلومیت هستند و خودشان یک رسانه‌اند. جانبازان شیمیایی ما یک سند مجسم‌اند. جسم وجان ‌‌و سرفه‌ای که می‌‌کنند روایت این مظلومیت است. 

وی درباره حمایت دانشمندان ایرانی از جانبازان شیمیایی گفت: درگذشته بسیاری از دانشمندان می‌گفتند که از این جانبازان شیمیایی حمایت نمی‌شوند. اما امروز  بسیاری از دانشمندان ما تلاش کردند، شرایط را مهیا کردند، بسیاری از امکانات را خودشان ابداع کردند تا بتوانند در کشور به جانبازان شیمیایی خدمات ارائه دهند. ما باید از این داشته های علمی در جهت ارتقاء آن و در جهت بهبود کیفیت زندگی جانبازان استفاده کنیم. البته در دوران کرونا یک مقدار پیگیری‌ها کند شد اما دوباره باید پرونده‌های جانبازان ما بررسی شده و اگر جانبازان نیازمند تغییر درمان هستند، اقدامات لازم انجام شود.

رئیس بنیاد شهید تأکید کرد: باید یکی سری از کلینیک‌های تخصصی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله بقیة الله  شروع به فعالیت کنند که ما از آنها حمایت می‌کنیم تا ارائه خدمات به جانبازان ارتقاء پیدا کند و  سطح کیفیت بیشتری داشته‌ باشد. 

قاضی زاده درباره اهداف پیش روی بنیاد شهید برای ارتقاء خدمت رسانی به تمام جانبازان کشور اظهار کرد: ما داریم تدارک می‌بینیم تا جانبازانی که نیازمند دریافت خدمات ویژه هستند امکانات و داروهای مورد نیازشان درب منزل بهشان تحویل داده شود.در این راستا ممکن است برای سه و نیم میلیون جانباز کشور که جامعه هدف ما هستند نتوانیم این اقدام را انجام دهیم اما سعی می‌کنیم برای جانبازانی که در سطح متوسط رو به شدید هستند این خدمات ویژه را ارائه دهیم. 

وی در ادامه بیان کرد: لازمه تسریع و بهبود خدمات به جانباران نیازمند پایش مستمر است و همه پرونده‌های پزشکی جانبازان باید به روز رسانی شود. همچنین باید یک سری از امکانات مانند جراحی های جدید، تجهیزات درمان های جدید و کارآمدتر در آینده برای جانبازان مهیا شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول