اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

کاهش 3767 واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 3767 واحد همراه شد.

کاهش 3767 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران، امروز در اولین روز کاری هفته با روند نوسانی و در نهایت کاهشی همراه شد، به‌گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با عقب‌نشینی 3767 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل به رقم یک میلیون و 996 هزار و 757 واحد رسید.

همچنین شاخص هموزن با کاهش 22 واحد به رقم 711 هزار و 220 واحد رسید. ارزش روز شرکت‌های بورسی به بیش از 7 میلیون و 67 هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از 8.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 347 هزار فقره معامله و به ارزش 6156 میلیارد تومان دادوستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز به رنگ قرمز درآمدند، شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 19 صدم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن بدون تغییر ماندند. شاخص آزاد شناور 17 صدم درصد افت کرد. شاخص بازار اول بورس هم به اندازه 17 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار دوم بورس 21 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی پردیس، ملی مس و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین اثر افزایشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای کشتیرانی، مخابرات ایران، شستا و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از خود به‌جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 78 درصد کاهش به رقم 26 هزار و 430 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 438 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس که شامل شرکت‌های تازه‌وارد به بازار سرمایه و شرکت‌های اخراجی از بازارهای اصلی است، به بیش از 475 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 3.7 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 211 هزار فقره معامله و به ارزش 3699 میلیارد تومان دادوستد کردند.

نمادهای صبا تامین و گلدایران بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نمادهای ایران خودرو دیزل، پتروشیمی تندگویان، مالی سپهر صادرات، بانک دی و انتخاب الکترونیک بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

همه شاخص‌های فرابورس هم امروز قرمز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس 3 دهم درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 5 صدم درصد افت کردند. شاخص بازار اول فرابورس 77 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم فرابورس 8 صدم درصد کاهش یافت.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه دولت امسال قصد دارد در تولید کشور رشدی صورت گیرد، یکی از منابع تامین مالی برای ایجاد سرمایه‌گذاری بازار سرمایه است که با ابزارهای مختلف می‌توان از بازار سرمایه تامین مالی انجام داد.

برای تکمیل طرحهای عمرانی نیمه تمام با کمک بخش غیر دولتی نیز می‌توان از بازار سرمایه تامین مالی کرد و منابع را صرف اتمام طرحهای عمرانی کرد.

در حال حاضر با توجه به رکود در بازارهای موازی، مانند مسکن و سکه و طلا، بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری بورس است، اما به این نکته باید توجه کرد که سرمایه‌گذاری حتما باید از محل پس‌انداز و با مطالعه و مشورت صورت گیرد و ریسک و نوسان جزء ذاتی بازار به‌شمار می‌رود.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول