اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم قزاقستان بر توسعه مسیرهای ترانزیتی از افغانستان به پاکستان

معاون وزیر تجارت قزاقستان گفت این کشور قصد دارد مسیرهای حمل و نقل و لجستیک را از طریق افغانستان به پاکستان توسعه دهد.

عزم قزاقستان بر توسعه مسیرهای ترانزیتی از افغانستان به پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قائرات توربایف» معاون وزیر تجارت و ادغام قزاقستان گفت: قزاقستان در نظر دارد مسیرهای حمل و نقل و لجستیک را از طریق افغانستان به پاکستان توسعه دهد.

توربایف گفت: «پتانسیل حمل و نقل و لجستیک افغانستان را به سختی می توان بیش از حد تخمین زد، این کوتاه ترین مسیر به پاکستان با جمعیت ۲۲۰ میلیون نفری است. همچنین امکان دسترسی قزاقستان به بنادر کراچی و گوادر، هند، بازارهای خاورمیانه، آفریقا را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این مسیرهای تجاری جدید و بسیار جذاب برای صادرکنندگان قزاقستانی هستند.

به گفته توربایف، به منظور ایجاد شرایط جذاب برای صادرکنندگان، توافقی از طرف ترکمنستان برای ارائه تخفیف ۳۰ درصدی برای ترانزیت کالا از خاک آنها به سمت افغانستان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرف ترکمنستان برای حمل و نقل ریلی در مسیر قزاقستان-ترکمنستان-افغانستان ۳۰ درصد به ما تخفیف می‌دهد. همچنین توافق نامه ها را با ازبکستان تقویت کردیم تا شرایط ترجیحی برای حمل و نقل ریلی ترانزیتی از طریق خاک دو کشور فراهم شود تا آرد و غله را به افغانستان بر اساس برابری تامین کنیم.

به گفته وزارت بازرگانی قزاقستان، از میان تمامی کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان بیشترین تجارت را با قزاقستان انجام می دهد. طی سال گذشته، تجارت متقابل به حدود یک میلیارد دلار رسیده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول