اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش ۲۴ پله‌ای آمار تصادفات در کردستان

استاندار کردستان گفت: آهنگ رشد تصادفات منجر به مرگ در جاده‌های کردستان به نسبت میانگین کشوری در ۱۴ ماه گذشته 24 پله کاهش یافته است.

کاهش ۲۴ پله‌ای آمار تصادفات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا با ابراز خرسندی از روند کاهش آمار تصادفات فوتی در مقایسه با استان‌های کشور، اظهار داشت: براساس تحلیل سایت پزشکی قانونی کشور، کردستان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب با افزایش ۳.۸ و ۱۹.۹ درصدی در جایگاه ۲۷ کشوری قرار داشت که هم اکنون با وجود افزایش چشمگیر ترددها به ویژه پس از سال‌های کرونایی به رتبه چهارم کشور از حیث آهنگ میانگین رشد ارتقا یافته است. 

وی با اعلام اینکه شیب رشد تصادفات فوتی در کردستان به نسبت کشور روند متوسط رو به پایین را طی کرده است؛ افزود: براساس تحلیل جدول پزشکی قانونی، آمار تصادفات فوتی ثبت شده در دوماهه اول امسال نسبت به میانگین کشوری ۸.۵ درصد کاهش یافته است  این در حالی است که میانگین کشوری 12 درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: به عبارتی کاهش 20 درصدی نسبت به میانگین کشته‌های جاده‌ای ایران نشان می‌هد و این روند کاهشی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در استان نماد مدیریت جهادی در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی راه‌های استان است.

استاندار کردستان این ارتقای جایگاه استان از ۲۷ کشوری به سوم کشوری به لحاظ ضرباهنگ رشد مقایسه‌ای با دیگر استان‌های کشور را امیدوار کننده دانست، اما گفت: حتی یک کشته هم برای جامعه ما دردناک است و تلاش می‌کنیم‌ با تسریع در اتمام‌ پروژه‌های راه‌سازی و رفع مشکلات فنی به سمت کاهش بیشتر آمار تصادفات جرحی و فوتی حرکت کنیم.

وی افزود: میانگین رشد تصادفات  منجر به فوت در کشور در سال گذشته ۱۶.۲ درصد ثبت و گزارش شده، این در حالی است که رشد کردستان ۵.۲ اعلام شده است که در مقایسه با میانگین کشوری از ضرباهنگ ۱۱ درصدی کاهش رشد برخوردار است.

وی براساس همین جدول استنتاج و تحلیل کرد که رشد سوانح جاده‌ای در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با میانگین کشوری در کردستان ۱۹.۹ درصد اعلام شده، که این آمار در سال ۱۴۰۱ با ضریب  ۱۴.۷ درصد روند کاهشی به ۵.۲ درصد رسیده است.

زارعی‌کوشا ایمن‌تر کردن تردد در جاده‌های کردستان را از برنامه‌های راهبردی دولت در استان برشمرد و تلاش شبانه‌روزی برای تزریق اعتبارات جهشی برای سرعت‌بخشی در عملیات اجرایی کریدور شمال- جنوب را در راستای به حداقل رساندن تصادفات جاده‌ای جرحی و فوتی عنوان کرد.

وی اصلاح نقاط حادثه‌خیز، کنترل دقیق معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین، شانه‌سازی، نصب علائم رانندگی و دوربین‌های مداربسته ثبت و کنترل سرعت غیرمجاز در جاده‌های کردستان را از عوامل تاثیرگذار در کاهش سوانح جاده‌ای منجر به فوت عنوان کرد و افزود: حتی مرگ یک نفر در جاده‌های کردستان که باعث داغدارشدن خانواده‌ها می‌شود، برای ما قابل قبول نیست و تمام تلاش خود را برای ادامه همین روند کاهشی در مقایسه با میانگین کشوری ادامه خواهیم داد.

انتهایب پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول