اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه نیشابور به روایت نماینده این خطه در مجلس شورای اسلامی

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه، معضل مسکن ملی نیشابور، عدم تکمیل ورزشگاه انقلاب، آسفالت نبودن مسیرهای زیادی از راه‌های روستایی، قطعی برق صنایع و چاه‌های کشاورزان است.

مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه نیشابور به روایت نماینده این خطه در مجلس شورای اسلامی

احسان ارکانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: امروز وزرا و مدیران دولتی به ضعف مدیریت وزارت کشور به ویژه در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اذعان دارند.

ضعف وزرات کشور منجر به تعطیلی برنامه‌های دولت سیزدهم می‌شود

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی افزود: ضعیف بودن وزارت حاکمیتی کشور که با تمام موضوعات، مشکلات و مطالبات مردم از تنظیم بازار، پروژه‌های عمرانی، بودجه، خدمات شهری، امنیت، فرهنگ و مباحث اجتماعی در ارتباط کامل است بیش از هر نهادی به توقف و تعطیلی برنامه‌های خود دولت سیزدهم منجر می‌شود.

مهمترین مشکلات موجود در نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه

وی با تاکید بر این مطلب که من با مواضع نمایندگان مجلس در انتقاد از سوءمدیریت و ضعف وزارت کشور موافق هستم، ادامه داد: امروز مهمترین مشکلات حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه و زبرخان و میان‌جلگه، معضل مسکن ملی نیشابور، عدم تکمیل ورزشگاه انقلاب، آسفالت نبودن مسیرهای زیادی از راه‌های روستایی، قطعی برق صنایع و چاه‌های کشاورزان است.

ارکانی اضافه کرد: همچنین گران شدن ۴۰ درصدی نان، گرانی گوشت و مرغ، عدم بازنگری طرح هادی روستاها، قطعی و افت فشار آب شرب در روستاها، بیکاری جوانان حوزه انتخابیه، تکمیل نشدن بیمارستان سوم نیشابور و عدم اختصاص بودجه برای ساختمان های ادارات شهرستان های جدیدالتاسیس زبرخان و میان‌جلگه از دیگر معظلات حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نبود بیمارستان در فیروزه، زبرخان، میان‌جلگه و نیز وضعیت نامطلوب معیشتی اقشار مختلف جامعه نظیر کارگران، کارمندان، بازنشستگان، معلمان، کشاورزان و دامداران هم از معظلات موجود در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه است.

دلایل عدم رفع مشکلات موجود

وی با اشاره به اینکه تمامی این مشکلات موجود بایستی توسط دولت و دستگاه‌های دولتی پیگیری و حل شود، ابراز کرد: به دلیل نبود اختصاص بودجه به شهرستان‌ها، نداشتن آگاهی برخی مدیران استانی از حجم مشکلات شهرستان‌های استان، توجه ویژه دولت به تهران و مراکز استان‌ها و کم‌توجهی به شهرستان‌ها و روستاها همچنان بسیاری از مشکلات حل نشده باقی مانده است و از طرفی همین معظلات و مشکلات سبب شده تا مردمی که دستشان به مدیران دولتی نمی‌رسد به ناچار به نمایندگان مجلس مراجعه کنند و پیگیری و حل مشکلات را از نمایندگان مطالبه کنند.

اولویت‌های حل مشکلات

ارکانی با اشاره به اینکه من این مشکلات را بر اساس اینکه هریک بر چه قشر، جمعیت و منطقه محرومی تاثیرگذار است اولویت‌بندی و پیگیری می‌کنم، تاکید کرد: پیگیری برای تصویب شهرستان‌های زبرخان و میان‌جلگه، ایجاد دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، استقلال کامل دانشگاه نیشابور از فردوسی مشهد و ایجاد دانشکده جدید فناوری های نوین بین‌رشته‌ای، جذب ۳۵ میلیارد تومان از سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای بیمارستان سوم نیشابور از اقداماتی است که در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه انجام دادم.

اقدامات مهم

وی ادامه داد: پیگیری اختصاص باقیمانده اعتبارات ورزشگاه انقلاب، جذب اعتبارات قابل توجه و قیر تهاتری برای آسفالت راه‌های روستایی و معابر داخل طرح هادی روستاها، اختصاص اعتبار برای ۱۰ شهرداری کوچک حوزه انتخابیه، پیگیری الحاق ۱۱۰ هکتار زمین به محدوده شهری نیشابور، سوالات و تذکرات متعدد برای بهبود وضعیت معیشتی کارگران، کارمندان، بازنشستگان و معلمان به وزرا و رئیس‌جمهور، تذکر به وزیر نیرو، پیگیری قطعی برق چاه‌های کشاورزان و قطعی و افت فشار آب شرب روستاها هم از دیگر اقدامات برداشته شده در حوزه انتخابیه نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه است.

ارکانی با اشاره به تاسیس دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نیشابور به عنوان تنها شعبه در غیر از مراکز استان‌ها، خاطرنشان کرد: ثبت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تقویم رسمی کشور، ثبت جهانی رویداد سالروز بزرگداشت خیام نیشابوری و ثبت ملی سالروز بزرگداشت عطار نیشابوری در تقویم گردشگری ایران و گرفتن موافقت احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی زبرخان از دیگر اقدامات بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول