اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای شهرداری الکترونیک در سنندج

شهردار سنندج از پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای شهرداری الکترونیک در شهرداری سنندج خبر داد.

پیشرفت ۸۰ درصدی اجرای شهرداری الکترونیک در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس  از سنندج، سیدانور رشیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران وجدان بیدار جهان و تصویرگر زمان خویش هستند و تحقق جامعه پویا جز به مدد روشنگری و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: در عصری که کثرت و سرعت تبادل اطلاعات، خبرنگاران امین را به سرمایه‌ای برای حفظ آگاهی جامعه بدل کرده است، دانش و تعهد اصلی‌ترین سرمایه خبرنگاران در ایفای رسالت سنگین اطلاع‌رسانی در خدمت به مردم است.

وی نقش رسانه‌ها در مطالبه‌گری درست جامعه و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها مناسب در دستگاه‌های مختلف را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: رسانه ها به دلیل مطالبه گری تصویر واقعی جامعه را در معرض دید می گذارند.
وی خاطرنشان کرد: همگام سازی و به روز رسانی خدمات با استفاده از تکنولوژی های روز از اولویت های شهرداری سنندج بود در همین راستا شهرداری الکترونیک را در این نهاد کلید زدیم.

شهردار سنندج در پاسخ به برخی سوالات مطرح شده از جمله اینکه آیا از طریق یونسکو برای اقدامات عمرانی شهر سنندج اعتباری اختصاص یافته و یا گنجی پیدا کرده‌اید و در نهایت برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات مجلس دارید؟ اظهار کرد: اگر قرار برنامه‌ای برای کاندید شدند مجلس داشتم باید 25 خرداد استعفا می‌دادم این نشان می‌دهد که هیچ برنامه و تصمیمی برای کاندیداتوری مجلس نداشته‌ام.

شهردار سنندج افزود: به عنوان منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی شهر و منتخب منتخبین مردم در شورای ششم سکان شهردار سنندج را در دست گرفته‌ام، با توجه به این وزنه سنگین اعتماد مردمی معتقدم در خدمت به شهر و شهروندان باید در تراز بسیار بالا عمل کنم تنها هدفم خدمت به مردم است و برخلاف برخی مباحث مطرح شده هیچ برنامه‌ای برای کاندیداتوری انتخابات مجلس ندارم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یکی از فرزند این استان اگر برای کاندیداتوری مجلس هم شرکت کنم به عنوان یک شهروند و زاده این استان حق طبیعی‌ام است اما حلاوت و شیرینی خدمت به مردم در جایگاه شهرداری را با چیز دیگری عوض نمی‌کنم.

شهردار سنندج عنوان کرد: معتقدم پروژه ها و برنامه‌هایی که شروع کرده ام را باید با همراهی و همدلی بسیار خوبی که در مجموعه مدیریت استان و شورای اسلامی شهر وجود دارد به سرانجام برسانیم.

شهردار سنندج اضافه کرد: به عنوان خدمت‌گذار مردم در جایگاه شهرداری برای شرکت و کانیداتور شدن مجلس برنامه‌ای ندارم و از همین تریبون هم از فرزندان توانمند و نخبه استان دعوت می‌کنم با قدرت برای حضور در انتخابات قدم جلو بگذارند تا شاهد توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان باشیم.

اعتباری از بانک جهانی دریافت نکرده‌ایم

وی در مورد برخی شایعات در زمینه تامین منابع مالی اجرای پروژه ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی یونسکو و بانک جهانی هم گفت: موضوع شهر خلاق موسیقی جهان یک موضوع فرهنگی است و هیچ اعتباری از سوی این سازمان به شهرداری اختصاص نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم تمام ظرفیت‌ها را برای انجام پروژه‌های عمرانی پای کار بیاوریم و در این راستا همراهی بسیار خوب مجموعه مدیریت استان و همچنین پیمانکاران زمینه را برای انجام کارهای عمرانی بر زمین مانده در شهر فراهم کرده است.

شهردار سنندج مدیریت صحیح منابع، مسئولیت پذیری و ریسک پذیری را از دلایل مهم در موفقیت عملکرد و ایجاد رضایتمندی شهروندان از اقدامات انجام شده در مجموعه شهرداری عنوان کرد و گفت: مدیری که مسئولیت پذیر نباشد و قدرت ریسک پذیری نداشته باشد قطعا با مشکل مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیر باید مسئولیت پذیر و ریسک پذیر باشد تیم مدیریتی استان هماهنگ با هم تلاش می کنند و با تلاش تیم مدیریتی به ویژه حمایت‌های استاندار کردستان، معاون عمرانی و همدلی و حمایت‌های آنها و همراهی و اعتماد اعضای شورای اسلامی شهر توانسته‌ایم در مسیر خدمت به مردم عملکرد رضایت بخشی داشته باشیم.

بزرگترین گنج شهرداری سنندج همراهی مردم است

وی اضافه کرد: برخی مباحث مطرح می شود که دلیل اجرای این اقدامات عمرانی و زیربنایی که در شهر شروع شده پیدا شدن گنج و استفاده از آن برای عمران شهری است گنج مجموعه مدیریت شهری همراهی و همدلی مردم و مدیریت کلان استان از استاندار و معاونین و فرماندار و اعضای محترم شورای شهر است همین موضوع موجب شده بستر کار در شهر در سطح گسترده ای فراهم و رضایتمندی و امیدآفرین قابل توجهی در بین شهروندان را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: تمام توان و قدرت خود را برای خدمت به شهر و شهروندان به کار گرفته و در این راستا با مسئولیت پذیری و ریسک‌پذیری توانسته‌ایم حرکت روبه جلو را داشته باشیم و امیدواریم درادامه این روند در فرصت باقیمانده توفیق خدمت بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

پیشرفت 80 درصدی تحقق شهرداری الکترونیک

وی گفت: مردم سنندج تقریبا طی 100 سال گذشته به صورت سنتی خدمات خود را از شهرداری دریافت و در این رویه هیچ، تغییری صورت نگرفته است با توجه به امکانات و بسترهایی که در عصر امروز وجود دارد نیازی ضروری بود که در این دوره از مدیریت شهرداری با همراهی شوراهای شهر شهرداری الکترونیک را محقق کنیم تا مردم بتوانند بدون حضور فیزیکی در مجموعه، خدمات مختلف در زمینه صدور پروانه، ساخت و پرداخت عوارض را دریافت کنند.

شهردار سنندج اضافه کرد: اجرای طرح شهرداری الکترونیک طی چند ماه گذشته در شهرداری سنندج کلید خورده و در حال حاضر پیشرفت 80 درصدی دارد و روند کار با سرعت مناسبی در حال انجام است.

برنامه‌ رفاهی و بروزرسانی حقوق پرسنل

رشیدی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه رفاه پرسنل شهرداری گریزی زد و افزود: عدم پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان مجموعه شهرداری تا پیش از آغاز فعالیت این دوره شورا و شهرداری به یکی از سوژه های داغ و همیشگی رسانه های رسمی و شبکه های فضای مجازی تبدیل شده بود.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی که صورت گرفت بروزرسانی پرداخت پرسنل به عنوان یکی از مهمترین مشکلاتی که همواره مدیریت شهرداری سنندج را در گذشته به شدت درگیر خود کرده بود رفع شد.

شهردار سنندج تصریح کرد: در کنار بروزرسانی حقوق پرسنل، اعمال افزایش حقوق کارگری که در دو مرحله وزارت کار اعلام کرد از دیگر اقداماتی بود که در شهرداری سنندج صورت گرفت زمینه رضایتمندی بسیار خوبی را در بین پرسنل کارگری این نهاد ایجاد کرده است.

رشیدی گفت: در کنار بروزرسانی حقوق که بیش از 20 ماه است در این مجموعه تحقق پیدا کرده است، کارت رفاهی خاص پرسنل طراحی و رونمایی شده است، این کارت هرچند ماه یک بار شارژ می‌شود.

به گفته وی، موضوع مسکن‌دار شدن کارکنان مجموعه شهرداری در قالب تعاونی‌های مختلف از دیگر برنامه‌های است که به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: قطعا این اقدامات می تواند تاثیر مثبتی در خدمات رسانی هرچه بیشتر مجموعه شهرداری به شهر و شهروندان باشد.

رشیدی از اجرای نظام ارزشیابی و توجه به آموزش همکاران در شهرداری سنندج خبر داد و گفت: اقدامات پژوهشی نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مختلفی انجام شده است.

وی اضافه کرد: شهرداری‌ها ویترین خدمات نظام به مردم هستند و پیشبرد اهداف و برنامه‌های این نهاد مردمی و خدمت رسان نقش مهمی در امیدآفرینی و اعتمادسازی در جامعه دارد.

شهردار سنندج تصریح کرد: برنامه راهبردی عملیاتی شهر و شهرداری در سال‌جاری براساس کارهای مطالعاتی با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها انجام و در همین راستا تمام مطالعات و پایان‌نامه‌های دانشگاه کردستان به عنوان دانشگاه مادر در حوزه مدیریت شهری به یک کتابچه تبدیل شد.

رشیدی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در مدیریت شهر و اجرای پروژه‌های مختلف همواره ملاک حرکت شهرداری و شورای شهر سنندج بوده و معتقدیم از خزانه و پتانسیل علمی که در دانشگاه کردستان داریم باید به عنوان چراغ راهی برای ریل‌گذاری برنامه‌های مختلف شهرداری استفاده کنیم.

وی گفت: نزدیک شدن خدمات به مردم از اقدامات خوبی بود که در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در گام نخستی بود که صورت گرفت و محله محور شدن با هدف خدمات رسانی هرچه شایسته به شهروندان انجام شد و در همین راستا نیاز محلات احصا و براساس آن برنامه ریزی های عمرانی صورت گرفت.

تعریف380 پروژه در بخش‌های مختلف شهری سنندج

وی به تعریف 380 پروژه در بخش‌های مختلف شهری سنندج اشاره کرد و گفت: بودجه امسال شهرداری سنندج با ریل‌گذاری و نگاه تخصصی و دید توسعه محوری همه نقاط شهر تعیین و سعی شده زمینه برای تحقق عدالت اجتماعی در خدمات‌رسانی به همه شهروندان در مناطق و نواحی مختلف به ویژه حاشیه شهر فراهم شود و در همین راستا بیش از 335 فعالیت و 380 پروژه در برنامه راهبردی امسال شهراری سنندج وجود دارد.

وی اضافه کرد: با اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سال گذشته، پروژه‌های جدید براساس نیاز شهر در بخش‌های مختلف، عمرانی با محوریت رفع مشکلات ترافیکی، سرمایه‌گذاری، ورزشی، فضای سبز، مناسب‌سازی، تحقق شهرداری الکترونیک و ...کلید خورده و با پیشرفت خوبی جلو می‌رود.

مناسب‌سازی معابر برای جامعه کم‌توان‌ها

رشیدی اضافه کرد: برنامه‌ریزی هدفمند برای خدمت‌رسانی به جامعه کم‌توان‌ها از دیگر اولویت‌های شهرداری بود که در همین راستا تقریبا طی دو سال اخیر اتفاقات خوبی در شهر سنندج افتاد و براساس گزارش متولیان این حوزه و معاونت عمران استانداری عملکرد شهرداری سنندج در این حوزه موفق بوده است در همین راستا در کنار اقدامات کوتاه و میان مدت برنامه‌ریزی برای تهیه نقشه GIS بانک اطلاعات معلولین شهر سنندج صورت گرفته و در حال تدوین این نقشه هستیم.

وی گفت: مناسب‌سازی 6 ایستگاه اتوبوس که احداث این ایستگاه‌ها تقریبا اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز دارد.

شهردار سنندج تصریح کرد: مناسب‌سازی 20 دستگاه اتوبوس که 5 دستگاه از این تعداد قبلا خریداری و با 15 دستگاه دیگر هم موافقت و سهم شهرداری نیز در این خصوص پرداخت شده است از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رشیدی افزود: در حوزه اشتغال برای معلولین که 10 درصد از جمعیت هر جامعه را تشکیل می‌دهند شهرداری حد توان اقدام نموده و در کنار فعالیت چند نفر از این عزیزان در مجموعه و انتخاب مشاور شهردار در امور معلولین در واگذاری دکه‌هایی که در سطح شهر داریم درصدی به این جامعه اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تا پایان تیرماه در مجموع 138 هزار مترمربع سنگ فرش و کف فرش و 85 هزار متر طول جدول‌گذاری در سطح شهر انجام شده است.

انجام 810 هزار مترمربع آسفالت

رشیدی در ادامه افزود: برخورداری از خدمات شهری مناسب از قبیل خیابان‌های استاندارد با ایمنی مناسب کمترین حقوق شهروندی است که شهروندان باید از آن بهرمند باشند، آسفالت مناسب خیابان‌ها و معابر شهر یکی از خواسته‌های به حق شهروندان از شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گسترده‌ترین و دنباله‌دارترین حوزه‌های فعالیت شهرداری در سنندج در بازه زمانی یک سال و چند ماه گذشته، احداث، نگهداری و بهسازی معابر است.

شهردار سنندج تصریح کرد: آسفالت معابر شهر پس از یک دوره زمانی به دلیل فرسودگی یا حفاری‌های ادارات، نیاز به بهسازی دارد که در طول سال گذشته و امسال با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفت، نهضت آسفالت برای لکه‌گیری و آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های سطح شهر اجرایی شد.

رشیدی گفت:  در قالب این طرح  اکیپ ثابت و سیار در مناطق و نواحی شهر سنندج اقدام به شناسایی این معابر کردند. شهرداری در همین راستا سطح شهر را رصد کرده و با اولویت بندی مناطق و نواحی با محوریت مناطق کم برخوردار اقدام به بهسازی سطح شهر نموده است.

اجرای عملیات آسفالت در بیش از 810 هزار متر مربع در سال گذشته و چند ماهه امسال از اتفاقات خوبی بود که در شهر سنندج رقم خورد.

به گفته وی، این میزان آسفالت با صرف بیش از 106 هزار تن آسفالت در سطح شهر انجام که خوشبختانه رضایتمندی خوبی را به دنبال داشته است.

شهردار سنندج اظهار کرد: اولویت اصلی در سال گذشته در حوزه بهسازی و آسفالت معابر مناطق منفصل شهری و بافت فرسوده بوده که تحول خوبی در این حوزه ایجاد کرد، برنامه برای آسفالت بخش هایی هم که به دلیل عدم اجرای تاسیسات زیربنایی همچون اجرای طرح فاضلاب کشی و غیره طی سال گذشته بهسازی آنها انجام نگرفته در قالب پروژه های در دست اقدام امسال تعریف شده است.

رشیدی تصریح کرد: امسال هم 500 هزار مترمربع روکش آسفالت معابر سنندج با صرف اعتباری بالغ بر۱۶۰ میلیارد تومان تعریف شده که تا پایان تیرماه 240 هزار مترمربع با صرف 33 هزار و 500 تن از این میزان عملیاتی شده است.

اجرای طرح جامع ترافیکی در سنندج 
وی گفت: طرح جامع ترافیکی با نگاه پیاده راه سازی در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفته و در همین راستا ایجاد پارکینگ های طبقاتی به ویژه در بافت مرکزی شهر در دستور کار قرار گفته و مشاور نیز انتخاب و مشغول کار است.

وی تصریح کرد: ایجاد پارکینگ طبقاتی در میدان آزادی نیز دیگر برنامه شهرداری سنندج است که در این راستا توافقات و کارهای کارشناسی با نیروی انتظامی در حال انجام است و این مهم به زودی جامه عمل پوشانده خواهد شد.

گام به گام تا توسعه پایدار

شهردار سنندج به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در سال گذشته تا شروع پروژه های جدید در سالجاری گریزی زد و افزود: پروژه‌های نیمه تمام بر زندگی شهروندان اثر منفی دارد از این رو اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های مهم شهرداری سنندج قرار گرفت، تمام سعی مدیریت شهری طی تقریبا 2 سال اخیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری بود این مهم به عنوان رویکرد اصلی عمرانی دولت بستر رضایتمندی شهروندان را فراهم می سازد.

رشیدی خاطرنشان کرد: تکمیل بلوار اتصال میدان لیلاخ به تقاطع سنجرخان، تکمیل بلوار ننله، تکمیل ساختمان آتش نشانی حسن آباد، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری خیابان شهدا و  احداث کمپ ماده 16 و...از اقدامات شهرداری سنندج در این راستا بود.

وی افزود: تعریض پل قشلاق (لاین خروجی) که تاثیر بسزایی در پدافند غیرعامل دارد،  آغاز تکمیل بلوار کمربندی اسلام آباد (حد فاصل میدان امام رضا و اتصال آن به بلوار ارتش) در 4 هزار مترطول، آغاز احداث بلوار 24 متری جهت اتصال میدان 12 فروردین به بیمارستان توحید، آغاز احداث تقاطع غیرهم سطح میدان محمدی و...از پروژه‌های کلان شهری با محور رفع ترافیک در شهر سنندج است.

وی افزود: پروژه اسلام آباد اگر به نتیجه برسد تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک در نقاط مختلف سطح شهر خواهد داشت.

پویش سبز سنه

رشیدی گفت: در طول سال گذشته و امسال توجه به توسعه فضای سبز به عنوان یکی از اولویت های مهم در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفت تا جایکه بیش از 75 هزار مترمربع فضای سبز در سال گذشته در این شهر احداث شد.

وی اضافه کرد: توسعه فضاهای سبز در قالب طرح محله محور و با تاکید بر توجه بیشتر به مناطق حاشیه مانند نایسر، ننله و بافت فرسوده به صورت ویژه دنبال و در همین راستا اجرای پروژه های مختلفی از جمله پارک های چندین هکتاری در این نواحی در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفت.

شهرداری سنندج احداث 143هکتار پارک برای بهره‌مندی شهروندان در سنندج را در راستای ایجاد و توسعه فضاهای سبز در سالجاری با تاکید بر ثروت‌آفرینی و سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار داد که در حال حاضر پارک روجیار در 20 هکتار، پارک جیژوان 10 هکتار، پارک پیرچنار بیش از 37 هکتار، نیشتمان 20 هکتار، اسلام آباد 4 هکتار در حال اجراست.

وی افزود: المان زیبایی از تندیس ها و نمادهای فرهنگی شهر برای پارک روجیار طراحی شده و بخش های مختلف تفریحی، ورزشی و غیره در آن دیده شده است.

به گفته وی، در پارک پیرچنار سورتمه را دیده ایم و معتقدیم این پارک ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و ورود سرمایه گذاران است.
وی گفت: در پارک آشتی که زحمت شهرداران و شورای دور قبلی است نیاز به وجود بسترهای سرمایه گذاری و اقتصادی دیده می شد که در همین راستا برنامه ریزی های مختلفی صورت گرفته است و در فضاهایی که وجود دارد پروژه های سرمایه گذاری تعریف خواهد شد.

تدوین 55 هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه‌گذاری در سنندج

وی همچنین از سرمایه‌گذاری 5 هزار و 500 میلیارد تومانی و اجرای چندین کلان‌پروژه در سنندج خبر داد و گفت: در آینده نزدیک همایش بزرگ سرمایه گذاری با هدف جذب سرمایه گذاران در شهر سنندج برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: مجتمع تجاری خدماتی میدان قبا، مرکز مطالعات شهرداری سنندج، بدنه تجاری روبروی سوپر شیشه ای، مجتمع مسکونی تیمن دو واحدی، مجتمع مسکونی تیمن یک واحدی، مجتمع مسکونی بلوار انتظام، عرصه دارالقرآن، دهکده سلامت روبه روی سنه سنتر، بازارچه ابزار/تاناکورا، موزه و گالری موسیقی بلوار انتظام، مجتمع آب درمانی و ماساژ درمانی، مجتمع تجاری-خدماتی 1100 متری میدان قبا،  پارک پیرچنار، پارک توس نوذر، پارک نیشتمان، پارک معلم، پارک دادگستری، پارک محور قشلاق-گریزه، پارک سرنجیانه، سد وحدت، پارک آشتی، تله‌کابین، پارک کوچکه رش، پل عابر پیاده، بازیافت زباله و ... است.

نوسازی و خرید 40 دستگاه اتوبوس

رشیدی با بیان اینکه در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی خرید و نوسازی 20 اتوبوس و خرید 20 دستگاه در دستور کار قرار گرفت، افزود: سهمیه شهرداری سنندج برای خرید 20 دستگاه اتوبوس در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تامین 20 درصد اعتبار و گریزی 80 درصد نیز از محل اعتبارات دولتی تامین می شود که تا این لحظه سهم 28 میلیارد تومانی شهرداری سنندج به صورت کامل پرداخت شده و 3 دستگاه اتوبوس از این تعداد وارد شده است.

وی تصریح کرد: مناسب سازی اتوبوس‌ها در کنار ایستگاه‌های اتوبوس در راستای خدمات رسانی شایسته به معلولین هدف‌گذاری شده و در همین راستا احداث 6 ایستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در حال انجام است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: 3 هزار و 700 دستگاه تاکسی در حال حاضر در شهر سنندج فعال است که 2 هزار و 300 دستگاه آن فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد، سهم سنندج از نوسازی تاکسی‌های شهری یک هزار دستگاه است که تا این لحظه 230 دستگاه تاکسی نوسازی شده به متقاضیان تحویل داده شده است.

وی افزود: تامین اعتبار برای خرید 20 دستگاه اتوبوس دیگر غیر از 20 دستگاه اتوبوس خریداری شده از دیگر برنامه های شهرداری سنندج است.

ریل‌گذاری‌های فرهنگی

وی در ادامه گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی علاوه بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی و هنری نقش بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پرکردن اوقات فراغت جامعه به ویژه قشر جوان دارد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه این ظرفیت‌ها در سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان امری ضروری است و قطعا به اقتصاد هنر کمک خواهد کرد به همین منظور مجتمع فرهنگی و هنری در پارک شهدای سنندج به صورت چند منظور در کیفی‌ترین سطح احداث شده که طی سال گذشته در یک حرکت جهادی تکمیل شده است.

شهردار سنندج افزود: امیدواریم این مجتمع فرهنگی با حضور افراد صاحب‌نظر، هنرمندان توانمند و خوش‌ذوق به مرکز مهم تاثیرگذار استان کردستان در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شود.

سیمای فرهنگی سنندج

رشیدی از برگزاری رویداد بزرگ فرهنگی با کمک صدا و سیما در سنندج با محور موسیقی خبر داد و اذعان کرد: این برنامه در قالب جشنواره موسیقی با حضور اقوام مختلف کشور برگزار خواهد شد.

وی گفت: در پارک شهدا به دلیل نزدیک بودن به هسته مرکزی برنامه داریم در حوزه تقویت و توسعه اقتصاد هنر اقداماتی انجام دهیم.

وی افزود: در کنار توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی با توجه براساس روز شمار و متناسب با ایام مختلف به عنوان اولویت مهم در دستور کار سازمان فرهنگی شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: برگزاری ۳۰ برنامه شاخص و متنوعی با مشارکت ۱۳۲۵ هنرمند و ورزشکار در ویژه برنامه های هفته سنه نمونه بارزی از اقدامات انجام شده در این خصوص بود که با استقبال گرم شهروندان فرهنگی و هنردوست شهر سنندج مواجه شد و رضایتمندی قابل توجهی را به دنبال داشت.

به گفته وی، برپایی نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه ارشاد، برپایی نمایشگاه کتاب در بوستان کتاب، برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت آصف، اجرای گروه موسیقی فلکلور سنندج واجرای موسیقی کلاسیک و پاپ از برنامه های شاخص این ایام بود.
شهردار سنندج اذعان کرد: برنامه‌ریزی برای ایجاد موزه خوشنویسی، برگزاری مسابقه منطقه ای قرآن کریم و برنامه‌ریزی برای برگزاری این مسابقات به صورت ملی و یا بین‌المللی در دوره بعد، شناسایی یک پدیده قرآنی، برنامه‌ریزی برای فستیوال نورزی با محور موسیقی در سال آینده همزمان با هفته سنه و تعریف پروژه ملی و یا بین‌المللی دف با هدف استعدادیابی در بین جوانان و ایجاد شادی و نشاط اجتماعی از برنامه‌های در دستور کار شهرداری است.

ساماندهی پسماند 

به گفته شهردار سنندج، دیدگاه شهرداری در مورد ساماندهی پسماند صرف اقتصادی نیست در حال حاضر روزانه بیش از 400 تن پسماند در سطح شهر تولید می‌شود که نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا هستیم.
رشیدی با تاکید براینکه دیدگاه ما در مورد ساماندهی پسماند صرف اقتصادی نیست دنبال فرهنگ سازی با بهره گیری از ظرفیت های مختلف در این حوزه هستیم، اضافه کرد: در زمینه ثروت آفرینی از پسماند مدل‌های موفقی در سطح جهان وجود دارد که معتقدیم باید با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از این الگوهای موفق اقدامات اساسی در این حوزه در سطح استان انجام شود.

وی اضافه کرد: در سال 82 و 83 یک دستگاه مخصوص بازیافت وارد شهرداری سنندج شده بود این دستگاه با ارزش ریالی بیش از 40 میلیارد تومان تقریبا از سال 95 بلااستفاده افتاده بود با هزینه کرد یک میلیارد تومان این دستگاه اورهال شده است در کنار این مهم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای انتقال این دستگاه پردازش زباله به 200 متری محل سایت زباله شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: در زمینه لاستیک های فرسوده خودرویی هم برنامه داریم که با بازیافت به چرخه خدمت مردم بازگردد.
ساماندهی سگ‌های بلاصاحب
شهردار سنندج عنوان کرد: از سال گذشته تا پایان تیرماه امسال 3 هزار و 326 قلاده سگ بلاصاحب در سطح شهر سنندج زنده‌گیری شده است.

رشیدی گفت: زنده‌گیری 780 قلاده سگ بلاصاحب مربوط به 4 ماهه امسال است در کنار زنده‌گیری فرایند عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب به صورت مستمر در مراکز نگهداری سگ‌ها انجام و در 4 ماهه امسال تاکنون 180 قلاده عقیم‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز در مجموع 720 قلاده سگ بلاصاحب در شهر سنندج عقیم‌سازی شده و در حال حاضر 160 تا 170 قلاده سگ بلاصاحب در مراکز وجود دارد.

شهردار سنندج افزود: با توجه به آمار بالای سگ‌های بلاصاحب شهرداری سنندج در خصوص جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب نیازمند همکاری شهروندان، سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های متولی به ویژه حامیان حیوانات است.

گام‌های ورزشی مدیریت شهری

رشیدی افزود: دیدگاه شهرداری و شورا در کنار توجه به ورزش‌های قهرمانی محله‌محور کردن ورزش در سطح شهر است که در این راستا برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده و از سال گذشته فرایند عملیاتی کردن آنها را دنبال کردیم.

وی افزود: یکی از وعده‌های ما در این خصوص ایجاد گذرهای ورزشی بود که خوشبختانه 8 ایستگاه و گذر ورزشی در سطح شهر براساس جمعیت و بهره‌مندی از سرانه‌های ورزشی طراحی و فرایند اجرای تعدادی از آنها طی سال جاری شروع و با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

به گفته وی، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در پارک آشتی، پارک دگران و سایر پارک‌های سطح شهر به ویژه در نواحی منفصل شهری، گذرگاه‌های ورزشی احداث خواهد شد.

شهردار سنندج عنوان کرد: در همین راستا احداث 3 زمین ورزشی چمن مصنوعی در نواحی منفصل شهری، احداث مسیر دوچرخه سواری بلوار کامکار تا بلوار نظام مهندسی در قالب 8 کیلومتر و...در حال انجام و یا به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول