اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مشکلات استان قزوین از سوی خبرگزاری فارس اولویت بندی و پیگیری شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: از خبرگزاری فارس درخواست می‌شود مشکلات و اولویت‌های استان قزوین در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست، آب، جمعیت، حجاب و عفاف و... را مد نظر قرار داده و با هنر و همت و قلم خبرنگاران این خبرگزاری، مسائل مهم استان پیگیری و منتشر شود.

مشکلات استان قزوین از سوی خبرگزاری فارس اولویت بندی و پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت «روز خبرنگار» از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین بازدید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جریان این بازدید اظهار کرد: شهید محمود صارمی خبرنگار مظلوم ایرنا و سایر شهدای عرصه هنر و رسانه همچون شهید آوینی‌ها در عرصه خبر خوش درخشیدند و پایه گذار نگاه ارزشی در عرصه خبر بودند و در این راستا لازم به ذکر است ولایت امیرالمومنین علیه السلام، روز رستاخیز و قیامت از دیدگاه قرآن کریم خبر بزرگ محسوب می‌شود.

وی افزود: از نگاه قرآن کریم قیامت، حساب و کتاب، حلال و حرام، صداقت و راستی و عدم آن، خبرهای بزرگ و جدی در عرصه خبرنگاری محسوب می‌شود و بر این اساس خبرنگاران می‌توانند انبیای الهی را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خبرنگار نمی‌تواند بدون نگاه قرآنی خبرنگار قوی شود، تصریح کرد: شهدایی همچون شهید آوینی‌ها که خوش درخشیدند، از دین و قرآن الگو گرفتند و عبادت‌ها و راز و نیازهایی که در پیشگاه خدای متعال داشتند آنها را برجسته کرده است.

آیت الله عابدینی با اشاره به نقش آگاهی بخشی و اطلاع رسانی حضرت زینب(س) در حفظ مکتب عاشورا، بیان کرد: حضرت زینب سلام الله علیها فرمود: هرچه دارم از امام و ولی خود یعنی حضرت زین العابدین علیه السلام است. در این راستا باید گفت حضرت زینب(س)، امام سجاد علیه السلام و امام باقر علیه السلام به عنوان خبرنگاران کربلا، نقش مهمی در اطلاع رسانی واقعه کربلا داشتند.

وی افزود: وقتی می‌خواهیم خبری را منعکس کنیم باید ببینیم در چه طیفی هستیم. آیا می‌خواهیم جایی را آباد و یا جایی را خراب کنیم و اینکه باید مشخص کنیم آیا می خواهیم دل دشمنان را شاد و خوشحال کنیم و یا اینکه هدفمان این است که مردم یمن، فلسطین، لبنان و مردم آواره سوریه و آسیب دیده از جنایات داعش را سربلند و قوت ببخشیم. 

وی با بیان اینکه خبرنگاران حق هیچ نوع دو قطبی سازی را ندارند جز اینکه دو قطبی سازی مستکبران در برابر مستضعفان باشد، تصریح کرد: طبق آیه پنج سوره مبارکه القصص آیه «وَنُریدُ أَن نَمُنَّ عَلَى الَّذینَ استُضعِفوا فِی الأَرضِ وَنَجعَلَهُم أَئِمَّةً وَنَجعَلَهُمُ الوارِثینَ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم!» هر انسان مومن و لایق که پای کار خدا بودن باشد، همراه خدا است و قشرهای مختلف اعم از امام جمعه، امام جماعت، خبرنگار، اساتید دانشگاه، دانشجویان، طلبه‌ها مدیران، مسوولان و نهادهای مختلف و خانواده‌ها می می‌توانند برای تحقق آرمان الهی بسیج شوند. بنابراین، خبرنگاری جاده سازی برای رسیدن به این چشم اندازی است که خدا ترسیم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: از خبرگزاری فارس درخواست می‌شود اولویت‌های استان قزوین در حوزه‌های مختلف از جمله محیط زیست، آب، جمعیت، حجاب و عفاف و... را مد نظر قرار داده و با هنر و همت و قلم خبرنگاران این خبرگزاری، مسائل مهم استان پیگیری و منتشر شود تا کارها به خوبی به پیش برود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول