اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین به زودی کلنگ زنی می شود

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی از کلنگ زنی طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین با حضور وزیر نیرو طی چند هفته آینده خبر داد.

طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین به زودی کلنگ زنی می شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، لطف الله سیاهکلی عصر امرور در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت «روز خبرنگار» در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، در صورت عدم بروز مشکل کلنگ طرح آبرسانی از سد طالقان به قزوین با حضور وزیر نیرو طی چند هفته آینده به زمین زده می‌شود و در خصوص سد بورمانک هم که مصوب شده، فاز دوم مطالعاتی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص حل مشکل اراضی اوقافی استان قزوین افزود: استان قزوین تنها استانی است که می‌تواند از صفر تا صد اراضی اوقافی را افراز و تبدیل به احسن کند.

این مسوول ادامه داد: همچنین در زمینه استخرهای معیشتی، تحقق انقلاب لوله، دوربین عدالت برای از بین بردن برداشت‌های نادرست در دستگاه قضایی و پیگیری رفع حواشی بازار خودرو و فولاد پیگیری‌های لازم صورت گرفته و به نتایج خوبی هم دست یافته ایم و بحث لوازم خانگی هم در دستور کار قرار دارد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمند مجلس تخصصی هستیم تا از وجود افراد مجرب برای قانونگذاری و نظارت دقیق‌تر بر امور استفاده شود، بیان کرد: تمام نطق‌های بنده در مجلس، حرف مردم بوده و تاکنون حرف خود را نزده‌ام. گرچه کاستی‌هایی هم داشته‌ام اما در زمینه‌های مختلف ملی و استانی پیگیری‌هایی انجام داده‌ام که خروجی آنها مثبت بوده است.

سیاهکلی ادامه داد: اگر می‌خواهیم کشور قوی‌تر داشته باشیم و بر مشکلات فائق آییم و گرفتاری‌های داخلی روزمره کشور رفع شود باید دولت قوی داشته باشیم که دولت قوی از مجلس قوی شکل می‌گیرد. با توجه به ظرفیت قانون که قانون اساسی برای مجلس تعیین کرده، جایگاه هیچ پستی در کشور حتی ریاست جمهوری با پست نمایندگی مجلس قابل مقایسه نیست.

وی اذعان کرد: بودجه امسال به گونه ای تنظیم شده که میزان درآمدها افزایش یافته و فاصله بین درآمدها و هزینه‌ها نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است. از طرفی پاسخ سوال اینکه چرا نتوانسته‌ایم از پس تورم برآییم به ناترازی بودجه باز می‌گردد و پیش بینی می‌شود امسال رشد تورم نسبت به سال گذشته کمتر باشد.

 نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از کاهش ارزش پولی به ناترازی بودجه، بخشی به ناترازی بانک‌ها و بخشی هم به ناترازی فروش ارز در داخل کشور مربوط می‌شود که هنوز در بانک مرکزی اقدام خاصی صورت نگرفته و پیگیر موضوع هستیم. ارز ۴۲۰۰ تومانی را برداشتیم تا تک نرخی شود اما دولت نتوانست تک نرخی را نگه دارد و دو و سه نرخی شد که باید از بخش‌های اجرایی و دیگر بخش‌ها کمک بگیریم.

سیاهکلی با بیان اینکه موضوع مافیای خودرو با همکاری مجلس و دولت تقریبا به انتها رسیده و در خصوص واردات خودروهای کارکرده به جاهای خوبی رسیده ایم، ادامه داد: به زودی واردات خودرو کلید می‌خورد و باید گفت توانسته‌ایم از پس مافیای خودرو برآییم چرا که هم واردات خودرو و هم واردات خودوهای کارکرده زیر ۵ سال تصویب شده است و مافیای خودرو نتوانست اهداف خود را به پیش ببرند.

این نماینده مجلس با اشاره به دو بار حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قزوین و صدور دستورات فوق العاده مهم و تصویب بودجه در استانداری، میراث فرهنگی و نمایندگان مجلس برای اجرای طرح‌های رفاهی گفت: از مردم دعوت می‌شود برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری وارد عمل شوند. کار دولت سرمایه‌ گذاری نیست بلکه تسهیلگری در عرصه گردشگری است.

وی ادامه داد: در خصوص وجود افاغنه در استان قزوین و نقش آنها در اجاره مسکن و اشتغال تذکرات لازم داده شده که این کار مربوط به دولت است و نیازمند کار عملیاتی بوده و نیازمند قانون نیست.

سیاهکلی با بیان اینکه با استیضاح وزیر کشور مخالف هستم اذعان کرد: محتوای نامه معاون وزیر کشور کاملاً قانونی و درست بوده اما نگارش و ادبیات آن اشتباه و بی تجربگی و بی‌تخصصی بوده و قضاوت‌های موجود در نامه اشکال دارد که بر این اساس هشت بند از آن نامه اصلاح شد.

وی افزود: امروز جایگاه جمهوری اسلامی در دنیا به عنوان یک جایگاه قوی و ابر قدرت جا افتاده و توانسته ایم از پس مشکلات بر برآییم و به فتح الفتوحات نظام اسلامی دست یابیم. بیشتر کشورها که با ما رابطه نیمه تخاصمی داشتند به دوستی تبدیل شده‌اند و باید گفت عزم جمهوری اسلامی در دفاع از مستضعفین و رهایی کشورها از بند سلطه و دیکتاتوری جدی است. 

این نماینده مجلس رسانه‌ها را سبب ارتقاء آگاهی جامعه، ایجاد شفافیت در فعالیت‌ها و رابط بین مردم و مسوولان، روان کردن کار حکومت و حاکمیت با مردم، ارتباط بین مردم و حاکمان ذکر کرد و افزود: با توجه به وجود فضای مجازی نوع اطلاع رسانی بسیار متفاوت شده و حتی خدمات در کار رسانه آمده و وظیفه رسانه‌ها خطیرتر شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول