اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

تولید نفت ایران وارد کانال ۳.۵ میلیون بشکه در روز می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در ابتدای دولت سیزدهم تولید نفت ۲.۲ میلیون بشکه در روز بود ولی این رقم تا پایان شهریور امسال وارد کانال ۳.۵ میلیون بشکه در روز می‌شود.

تولید نفت ایران وارد کانال ۳.۵ میلیون بشکه در روز می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن خجسته‌مهر در نشست خبری اظهار کرد: در دولت سیزدهم صادرات نفت ایران ۲ برابر شد در ابتدا تولید نفت ۲.۲ میلیون بشکه در روز بود ولی هم‌اکنون تا یک هفته دیگر تولید نفت ۱۵۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: تا پایان شهریورماه نیز ۱۰۰ هزار بشکه دیگر به تولید نفت ایران اضافه می‌شود و تولید وارد کانال ۳.۵ میلیون بشکه می‌شود.

وی اظهار داشت: در نیمه دوم امسال حدود ۸ میلیارد دلار برای توسعه دو میدان مشترک ایران قرارداد امضا می‌شود. هم‌اکنون حدود ۱۱ میلیارد دلار قرارداد توسعه‌ای با مدل آی‌پی‌سی داریم.

خجسته‌مهر تاکید کرد: توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی از سال ۷۹ در دستور کار قرار گرفت و شرکت توتال ۲ بار وارد این پروژه و سپس خارج شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: در دولت سیزدهم ظرف ۲۰ ماه تولید گاز از این فاز را با تکیه بر توان داخلی آغاز کردیم و هم‌اکنون سفارش ساخت یک سکو و جکت دیگر برای توسعه این فاز داده شده و در حال ساخت است.

پایان پیام/ ت 69

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول