اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

رسانه‌ها چگونه می‌توانند تأثیر بیشتری روی جامعه داشته باشند؟

کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی گفت: با همکاری مؤثر و ارتباط قوی، روابط عمومی و خبرنگاران می‌توانند اخبار را به طور قابل اعتنا منتشر کنند و از این طریق تأثیر بیشتری روی مخاطبان و جامعه داشته باشند.

رسانه‌ها چگونه می‌توانند تأثیر بیشتری روی جامعه داشته باشند؟

فرزانه کندلوئی کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در رابطه با ارتباط خبرنگاران و روابط‌عمومی‌ها گفت: ارتباط دو سویه میان روابط عمومی و خبرنگار راهگشای بسیاری از تنگناهای اطلاع رسانی در سپهر رسانه‌ای است. این بسیار مهم است که روابط عمومی هر سازمان بخواهد و بتواند به صورت مستمر در ارتباط با خبرنگاران قرار بگیرد.

وی افزود: سیاستگذاری در این راستا باید به گونه‌ای باشد که خبرنگار و روابط عمومی بتوانند در نهایت سازگاری به انجام وظایف خود بپردازند. حضور خبرنگاران برای انتقال دیدگاه‌های مردم و مخاطبان هر سازمانی که با مردم در ارتباط است، یک فرصت برای روابط عمومی به حساب می‌آید و در سرعت انتقال دیدگاه‌ها، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت انتقال این پیام‌ها بسیار موثر است.

این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی اضافه کرد: در این بین نکات حائز اهمیت زیادی نیز وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان گفت ارتباط موثر بین روابط عمومی و خبرنگاران، اساسی برای همکاری و تعامل موفق است. چرا که هر دو گروه وظایف مختلفی دارند، اما همسویی بین آنها برای دستیابی به هدف مشترک، یعنی جلب توجه مردم و منتشر کردن خبرهای صحیح و قابل اعتماد، بسیار ضروری است.

کندلوئی گفت: یکی از عوامل کلیدی برای ارتباط موثر، تعیین و تفهیم هدف‌های مشترک است. هر دو گروه باید هدف مشترک خود را در نظر داشته باشند، یعنی توسعه ارتباط مؤثر با مخاطبان و منتشر کردن اخبار درست و واقعی. به عنوان خبرنگار باید از روابط عمومی کمک بگیریم تا به موضوعات و اخبار مهم دسترسی داشته باشیم و اطلاعات مورد نیازمان را دریافت کنیم. ارتباط مداوم و قوی نیز برای رسیدن به ارتباط موثر الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برخورد مؤدبانه با خبرنگاران و ارائه اطلاعات صحیح و به موقع، میزان اعتماد به روابط عمومی سازمان‌ها را در چشم مخاطبان و خبرنگاران بالا می‌برد. همچنین، روابط نزدیک با خبرنگاران می‌تواند به روابط عمومی کمک کند تا اخبار سازمان‌ها و نهادها در نشریات و رسانه‌ها بهتر دیده شود.

این کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی گفت: بدون این ارتباط و همکاری نیمه رسمی، شانس داشتن پوشش خبری خوب در رسانه‌ها کاهش پیدا می‌کند. توانایی ارتباط و ارائه اطلاعات به طور موثر یک مهارت بسیار مهم است. رابطه میان روابط عمومی و خبرنگاران به ارتقاء این مهارت‌ها کمک می‌کند و برای هر دو طرف مزایا به همراه دارد. بنابراین، تمرین و بهبود این مهارت‌ها بسیار حیاتی است. در نهایت، با همکاری مؤثر و ارتباط قوی، روابط عمومی و خبرنگاران می‌توانند اخبار را به طور قابل اعتنا منتشر کنند و از این طریق تأثیر بیشتری روی مخاطبان و جامعه داشته باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول