اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

نقش‌آفرینی صنایع ایرانی در جهان؛ اولویت وزارت صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رویکرد اصلی ما در وزارت صمت، نقش‌آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی است و این اقدام با تولیدات ارزش‌آفرین و همچنین خلق ثروت ملی باید محقق شود.

نقش‌آفرینی صنایع ایرانی در جهان؛ اولویت وزارت صمت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز به همراه استاندار سمنان و شماری از مسؤولان استانی و کشوری، از بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان بازدید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این بازدید گفت: رویکرد اصلی ما در وزارت صمت، نقش‌آفرینی در عرصه‌های بین‌المللی است و این اقدام با تولیدات ارزش‌آفرین و همچنین خلق ثروت ملی باید محقق شود.

علی‌آبادی با بیان اینکه ایجاد شغل، افزایش رفاه اجتماعی و عمران و آبادانی از اثرات اجرای طرح‌های صنعتی و معدنی در سراسر کشور است، افزود: توسعه شهرک‌های صنعتی و صنایع در نهایت به ایجاد اشتغال و توسعه رفاه اجتماعی خواهد انجامید و برکات آن شامل حال همه ملت ایران می‌شود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه نوآوری در صحنه‌های جهانی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و تلاش می‌شود تا بسیاری از تولیدات را پیش از آن که دیگر کشورها به آن دست یابند، طراحی کرده و در عرصه جهانی رونمایی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ایرانی امروز باید ثابت کنند که در دنیا نوآوری دارند و کارهای جدیدی را انجام می‌دهند و در زمینه خلق ثروت نیز پیشگام هستند. 

به گزارش فارس؛ نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان در کیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان- دامغان واقع است که در دی ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید.

این نیروگاه یکی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید ۴۸۴ مگاوات است که شامل ۲ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز به‌منظور بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان سمنان با حضور مسؤولان به این استان سفر کرده است.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، حضور در نشست فعالان اقتصادی استان و شرکت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر صمت به استان سمنان است.

رئیس هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور نیز وزیر صمت را در این سفر همراهی می‌کنند.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول