اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

چگونگی تأمین آب برای صنایع کشور از زبان وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به مناطق مرکزی و شمالی و خراسان رضوی برنامه‌ای وجود دارد که تأمین‌کننده آب برای همه حتی استان‌های یزد و اصفهان خواهد بود و برای تأمین آب استان سمنان هم برنامه جامعی در دست اقدام است.

چگونگی تأمین آب برای صنایع کشور از زبان وزیر صمت

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت عصر امروز در جریان بازدید از شرکت عقاب‌افشان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران خبرگزاری فارس و صداوسیما اظهار کرد: سمنان یک استان صنعتی است و چشم‌انداز بسیار روشنی در این حوزه دارد.

وی اضافه کرد: امروز بازدیدهای خوبی از صنایع استان سمنان صورت گرفت و هدف ما از حضور در این استان این بود که زیرساخت‌های لازم و اصلی مانند برق، آب و گاز برای پروژه‌های صنعتی فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز در استان سمنان پروژه‌ها و رکوردهای بسیار خوب که طی یک سال گذشته با استفاده از توانمندی و تجهیزات داخلی ساخته شد، را مورد بازدید قرار دادیم.

علی‌آبادی گفت: کلنگ توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان بر زمین زده شد و طی ۲ سال آینده برای افتتاح این پروژه‌ها به استان سمنان خواهیم آمد و مطمئنم که این اتفاق مبارک خواهد افتاد و استان سمنان در آینده ازلحاظ تأمین برق برای توسعه صنعتی مشکلی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در زمینه تأمین آب هماهنگی‌هایی با استاندار سمنان صورت گرفت تا با بخش کشاورزی در زمینه بهره‌وری در مصرف آب هماهنگی انجام شود و صنایع هم در این زمینه مشارکت کنند و و آب صرفه‌جویی‌شده در بخش صنعت مورداستفاده قرار گیرد و سهمیه آب بخش صنعت را با کمک کشاورزان افزایش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در زمینه انتقال آب دریای دریای خزر به سمنان به‌منظور تأمین آب پایدار بیان کرد: کمبود آب نه‌تنها در این استان بلکه در سایر نقاط کشور وجود دارد و برنامه بزرگی برای انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به مناطق مرکزی و شمالی و خراسان رضوی از مسیر سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی تدوین شده که تأمین‌کننده آب برای همه حتی استان‌های یزد و اصفهان خواهد بود.

علی‌ابادی خاطرنشان کرد: برای تأمین آب استان سمنان هم برنامه جامعی در دست اقدام است که مسؤولان مربوطه گزارش خواهند داد و وزارت صمت کمک خواهد کرد که منابع لازم تأمین شود.

به گزارش فارس؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز به همراه استاندار سمنان از شرکت تولیدی عقاب‌افشان (تولیدکننده انواع اتوبوس) در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد و از نخستین مینی‌بوس هشت و نیم متری اتوماتیک تولیدشده در این شرکت رونمایی شد.

این شرکت با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۷ هزار میلیارد ریال در زمینی به زیربنای حدود ۶۰ هزار متر مربع در شهرستان سمنان روبه‌روی شهرک صنعتی واقع است.

این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۶ هزار دستگاه اتوبوس یک طبقه، دو تیکه، بدنه اتاق اتوبوس، مینی‌بوس و ون، مینی‌بوس برقی، اتوبوس برقی و مینی‌بوس را دارد و برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین از مرکز کسب و کار شهرک صنعتی سمنان (شهید رجبعلی ادب) و محصولات دانش‌بنیان و مرکز تحقیق و توسعه افرا در شهرک صنعتی سمنان بازدید کرد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول