اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آیین بزرگداشت هجدهمین سالروز ارتحال علامه بهلول گنابادی برگزار شد

هجدهمین سالروز ارتحال علامه حاج شیخ محمد تقی بهلول گنابادی با حضور مردم ولایت مدار گناباد در مرقد این مجاهد فرزانه برگزار شد.

آیین بزرگداشت هجدهمین سالروز ارتحال علامه بهلول گنابادی برگزار شد

به گزارش خبرنگار فارس از گناباد، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری و سخنران این مراسم به خصوصیات علامه بهلول گنابادی اشاره کرد و گفت: ساده زیستی و ولایت مداری و ایستادگی در راه دفاع از ارزش های اسلامی ز خصوصیات بارز این مجاهد بود.

وی گفت: مجموعه صفات شاخص و بارزی که علامه بهلول گنابادی داشت این فرد را به یک شخصیت استنایی تبدیل کرد و طبق فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی بهلول شگفتی روزگار ما بود و لذا ابعاد شخصیتی وی باید به جامعه و نسل جوان معرفی شود.

آیت الله مهدوی، علامه بهلول را پرچمدار دفاع از حجاب در زمان رضاخان یاد کرد و گفت: زندگی بهلول، تاریخ یک قرن است و وی با سخنرانی های کوبنده در مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب در بصیرت و بیداری مردم، نقش حائز اهمیتی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:  دشمن تلاش می کند عفت و حیا را از زن ها بگیرد چون می داند اگر عفت و حیا را بگیرد مردها به فساد کشیده می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مدارس و دانشگاه ها باید حجاب برتر داشته باشند و این موضوع حجاب نباید تحمیلی باشد بلکه باید عقلانی حجاب را ترویج کرد.

آیت الله مهدوی، آزادی واقعی را آزادی فکری و فرهنگی نامید و گفت: قدر عفت و حجاب را باید دانست و دلایل حجاب را باید تبیین کرد. بی حجاب ها دلیل عقلی برای بی حجابی ندارند، بلکه عقل انسان می گوید حجاب برتر، و این موضوع در قرآن نیز اشاره شده است.

وی افزود : علمایی همچون علامه  بهلول نیاز به تحلیل ندارند. بلکه این ما هستیم که با ادامه راه آن ها هویت خودمان را فراموش نکنیم و این نیاز جامعه است که تجلیل از عالمان را انجام دهیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول