اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شگرد شرکت ایلان ماسک برای انتقام از رقبا

شرکت ایکس دسترسی به محتواهای رویترز، نیویورک تایمز و رقبای رسانه های اجتماعی را به تاخیر می اندازد.

شگرد شرکت ایلان ماسک برای انتقام از رقبا

 به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس گزارش واشنگتن پست، شرکت رسانه های اجتماعی ایکس، که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد، دسترسی به پیوندهای محتوای وب سایت های رویترز و نیویورک تایمز و همچنین رقبایی مانند بلواسکی، فیسبوک و اینستاگرام را به تاخیر انداخته است.

واشنگتن پست با استناد به آزمایش‌هایی که روز سه‌شنبه انجام داد، گزارش داد، کلیک کردن روی یک پیوند در ایکس منجر به تأخیر حدود 5 ثانیه قبل از بارگیری صفحه وب می‌شود. رویترز همچنین شاهد تاخیر مشابهی در آزمایش‌هایی بود که انجام داد.

به نظر می رسید در اواخر بعد از ظهر سه شنبه، ایکس تاخیر را حذف کرده است. ایکس تایید کرد که تاخیر حذف شده اما توضیح بیشتری نداد.

ایلان ماسک میلیاردر که در ماه اکتبر(آبان) توییتر را خریداری کرد، از سازمان‌های خبری و روزنامه‌نگارانی که درباره شرکت‌های او از جمله تسلا و اسپیس‌ایکس گزارش‌های انتقادی داشتند، گلایه کرده بود. همچنین توییتر قبلاً هم کاربران را از ارسال لینک به پلتفرم های رسانه های اجتماعی رقیب منع کرده بود.

یکی از کاربران اوایل روز سه شنبه در هک نیوز، یک انجمن فناوری، در مورد این تاخیر پستی منتشر کرد و نوشت که ایکس در 4 آگوست شروع به تاخیر انداختن در پیوندهای نیویورک تایمز کرد. در آن روز، ماسک از طرح روی جلد این نشریه در مورد آفریقای جنوبی انتقاد کرد و آن را به حمایت از نسل کشی متهم کرد.

سخنگوی نیویورک تایمز گفت که توضیحی از ایکس در مورد تاخیر لینک دریافت نکرده است.

این سخنگو روز سه شنبه گفت: «در حالی که ما دلیل اعمال این تأخیر زمانی را نمی دانیم، نگران فشارهای هدفمندی هستیم که به دلایل نامشخص به هر سازمان خبری اعمال شود».

سخنگوی رویترز گفت: «ما از گزارش واشنگتن پست مبنی بر تاخیر در باز کردن پیوندهای رویترز در X مطلع و در حال بررسی این موضوع هستیم.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول