اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

کپوبافی دزفول و منسوجات سنتی کاشان، جهانی شدند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جهانی شدن شهر دزفول برای کپوبافی و جهانی شدن شهر کاشان برای منسوجات سنتی، خبر داد.

کپوبافی دزفول و منسوجات سنتی کاشان، جهانی شدند

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس؛ سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: شورای جهانی صنایع دستی، دو شهر دزفول و کاشان را به عنوان شهر جهانی کپوبافی و شهر جهانی منسوجات سنتی به ثبت رسانید.

ضرغامی ادامه داد:بازرسی‌های دقیق ارزیابان، تکمیل مستندات، بررسی‌های میدانی و...پشتوانه این رویداد مبارک هستند. ثبت جهانی #دزفول و #کاشان قبل از آنکه یک امتیاز محسوب شود، یک مسؤولیت است. جهانی شدن، یعنی افزایش مسؤولیت برای تقویت رویکرد توسعه‌، افزایش کارگاه‌ها، گسترش آموزش، اشتغال، عمومی‌سازی و پایدار کردن این جایگاه در سطح بین‌الملل.

وی در پایان نوشت: امروز در دولت گفتم کپوبافی، هنر بافندگی از ضایعات درخت خرماست. مصنوعات بسیار زیبا، محکم و کاربردی، بدون نیاز به هزینه‌ی گزاف ریالی و ارزی برای مواد اولیه. صنایع‌دستی، رکن مهم اقتصاد فرهنگ است و باید غفلت‌های گذشته را جبران کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول