اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

حضور کمرنگ زنان در شورای فرهنگ عمومی یک نقطه ضعف است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با گلایه از حضور کمرنگ بانوان در شورای فرهنگ عمومی گفت: این حضور کمرنگ بانوان همیشه وجود داشته است که جای بسی نگرانی است.

حضور کمرنگ زنان در شورای فرهنگ عمومی یک نقطه ضعف است

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دنا ضمن تبریک روز خبرنگار و سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: شورای فرهنگ عمومی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عالی ترین مرجع فرهنگی کشور که ریاست آن را رئیس جمهور بر عهده دارد و اعضای آن سران قوا برخی وزرا و شخصیت های عالی رتبه و برجسته کشوری است فعالیت می‌کند.

وی گفت: شورای فرهنگ عمومی ذیل این شورای عالی در استان ها وظایفی نیز برعهده دارد که یکی از مهمترین وظایف شورای فرهنگ عمومی در استانها و شهرستان ها که متصدی و هدایت کننده امور فرهنگی و اجتماعی جامعه است باید در هر شهرستان و جامعه که مسائل فرهنگی وجود دارد و چالش ها و آسیب های فرهنگی، شورای فرهنگ عمومی با نگاه کلان به این مسائل داشته باشد.

درخشان با بیان اینکه رسالت اصلی شورای فرهنگ عمومی این است که مسائل را با زاویه و نگاه کلی مورد توجه قرار دهد گفت: یکی از ایرادات و آسیب های جدی که شورای فرهنگ عمومی در استان ما و دیگر نقاط داشته این است که به این شورا به عنوان مناسبتی نگاه می کنیم و فقط در مناسبت ها به فکر این شورا می افتیم اما در واقع وظیفه این شورا خیلی سنگین تر است.

وی عنوان کرد: انتظار از امام جمعه شهر سی سخت این است که چون شهر سی سخت شهری فرهنگی با پتانسیل های فرهنگی فراوان و ویژگی های غالب و برجسته و انسان های تحصیل کرده دانشگاهی برجسته ای است به این شورا نگاه ویژه ای شود.

مدیرکل ارشاد گفت: یکی از قدرت های شورای فرهنگ عمومی این است که مصوبات آن حکم قانون را دارد و باید اجرایی شود، یکی از نکاتی که شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه قرار دهد ارتقاء شاخصه های فرهنگ عمومی است که به عنوان مثال فرهنگ عمومی همراهی و همیاری مردم شهر سی سخت در سقوط هواپیما و زلزله بود و  شاهد یک جنبش همراهی و همدلی بودیم  که اینها از ویژگی های غالب و برجسته فرهنگ عمومی است  که باید به این نکات توجه داشته باشیم.

وی افزود: آن چیزی که ما از ذائقه مردم شهرستان دنا به خصوص شهر سی سخت متوجه شدیم این است که به حماسه گرایی توجه ویژه ای دارند که این مهم ریشه در اعتقادات دینی و مذهبی دارد، شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از مبداها و مرجع های روحیه حماسه گرایی بود که علم او همیشه پابرجاست لذا با توجه به همین روحیه فرهنگی و حماسی  مردم منطقه باید دقت کنیم که این روحیه به سمت و سوی انحراف فرهنگی نرود.

درخشان اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی می تواند در کنار مردم باشد و شاخصه های فرهنگ عمومی غالب را که مورد توجه مردم است بالا ببرد و آسیب های جامعه را کاهش دهد، شورای فرهنگ عمومی در واقع یک اصلاح اساس نامه ای داشته است که جدیدا دستگاه‌هایی   مثل محیط زیست،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید به عضویت این شورا درآمده اند و در جلسات بعدی در جلسه حضور موثر خواهند داشت‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با گلایه از حضور کمرنگ بانوان در شورای فرهنگ عمومی گفت: این حضور کمرنگ بانوان همیشه وجود داشته است که  جای بسی نگرانی است چرا که بخش قابل توجهی از جامعه حضور بانوان است که امیدواریم بانوان با حضور در شورای فرهنگ عمومی باعث کاهش مشکلات فرهنگی در سطح شهرستان شوند.

در پایان این جلسه توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دنا تجلیل به عمل آمد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول