اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دبیر جامعه روحانیت شیراز: پیوست امنیتی برای حرم شاهچراغ (ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) تدوین شود

دبیر جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه رقم زدن دو حادثه مشابه در کمتر از یک سال توسط تروریست ها مطلوب نیست، گفت: انتظار ما از رئیس کل دادگستری فارس این است که یک پیوست امنیتی برای حرم تدوین شود، این معنا ندارد یک ماه این تروریست‌ها در بین الحرمین سکونت داشته و رفت آمد کنند و دو حادثه مشتبه را در کمتر ازیک سال رقم بزنند!

دبیر جامعه روحانیت شیراز: پیوست امنیتی برای حرم شاهچراغ (ع) و سیدعلاءالدین حسین(ع) تدوین شود

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری شب گذشته در جلسه جامعه روحانیت شیراز که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، فعالیت‌های حوزه علمیه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: حوزه علمیه با دست خالی تلاش‌های مطلوبی را در راستای فعالیت‌های خود از جمله طرح امین انجام می‌دهد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در خصوص جذب معلمان نیز یادآور شد: باید به این نکته توجه کنیم که معلمان باید با گزینش جذب شوند، اکنون در کشورهای اروپایی جذب معلم بسیار دشوارتر از جذب پزشک است، اما در کشور متاسفانه اینگونه عمل نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه سال‌ها آموزش و پرورش رها بوده است، عنوان کرد: حداقل نزدیک به ۲ دوره هشت ساله یک آموزش و پرورش رها را داشته‌ایم و کسانی وارد شده‌اند که مشکلات آن را مشاهده کرده‌ایم، تا اصلاح شدن آن باید صبر داشته باشیم، اینگونه نیست که یک مدیر و معلم از آموزش و پرورش را به دلیل مشکلات بیرون کرد، از این رو باید آرام آرام نیروهای ارزشی را با گزینش مطلوب وارد آموزش و پرورش کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع)، در خصوص لزوم پاسخ گویی به شبهات در مدارس اظهار کرد: متاسفانه گوشی‌ها همواره با دانش آموزان است، بنابراین باید معلمان را مسلح به پاسخگویی به شهبات کرد، دشمن با برنامه با ایجاد شبهات فعالیت می‌کند و لذا انتظاری که از مدیرکل آموزش و پرورش می‌رود این است که اولویت با جذب معلمانی باشد که بتوانند حداقل با اخلاق خود دانش آموز را تربیت کنند.

طاهری در خصوص حجاب و عفاف در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم معلمان پرورشی را به گونه‌ای انتخاب کنیم که دوست بچه‌ها شوند بسیار می‌تواند موثر واقع شود، اگر معلم بتواند رفیق دانش آموز شود، یک کار فرهنگی و تربیتی قوی صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص حضور دانش آموزان در مساجد نیز متذکر شد: حضور دانش آموزان در مساجد موثر است، اما این حضور باید همراه با معلم پرورشی و به صورت گروهی صورت گیرد.

طاهری ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، یادآور شد: این کارهای جدیدی و خاصی نیست که بخواهد ایجاد ناامنی کند، در آمریکا روزانه این اتفاق‌ها می‌افتد، اما این کار برای استان فارس زیبا نیست.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن تشکر از مجموعه قضائی و انتظامی فارس، بیان کرد: انتظار ما از رئیس کل دادگستری این است که یک پیوست امنیتی برای حرم درست شود، این معنا ندارد یک ماه این تروریست‌ها در بین الحرمین سکونت داشته و رفت آمد کنند، باید با افرادی که کم کاری می‌کنند برخورد شود، اینکه بتوانند دو حادثه را مانند هم رقم بزنند مطلوب نیست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه حرم‌ها باید مرکز ثقل مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشند، اظهار کرد: دست‌هایی وجود دارد که حرم‌ها در شهر در منطقه‌ای قرار گیرد که حاشیه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، در خصوص اجرای طرح ۵۷ هکتاری نیز یادآور شد: عده‌ای هم بیانه می‌دهند که می‌خواهند خانه‌های میراثی را در بین الحرمین تخریب کنند، کدام خانه‌ها، خانه‌هایی در این مکان وجود دارد که مرکز فساد است، باید جلو این فساد را گرفت، احترام امامزاده‌ها را باید حفظ کرد.

پایان پیام/ن
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول