اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

برگزاری کارگاه‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه مدارس و دانشگاه‌ها

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به استفاده از ظرفیت اساتید برجسته در برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، گفت: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها نیز در دستور کار است.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر ویژه مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام یونس مهدوی‌نیا امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر حوزه‌های گوناگونی دارد و ریشه در فطرت، سنت و عقل بشری دارد، اظهار داشت: حوزه مردم نسبت به مردم و دعوت به خیر و دوری از زشتی‌ها، حوزه مردم نسبت به مسئولان، حوزه مسئولان نسبت به مردم از جمله حوزه‌های امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه قشری که با هر سه این حوزه‌ها سروکار دارد خبرنگار است چرا که جنس کار در این‌ رابطه مطالبه‌گری است و خبرنگار دلسوز مردم است و مشکلات مردم را به گوش مسئولان می‌رساند، افزود: خبرنگار در بین مردم است و می‌تواند مطالبات مردم را پیگیری و منعکس کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر لرستان با تأکید بر مطالبه‌گری سالم از مسئولان از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران، عنوان کرد: مطالبه‌گری باید بر اساس مطالعه و عقلانیت باشد.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نیا با بیان اینکه مطالبه‌گری ما باید در راستای تقویت نظام باشد، تصریح کرد: خوشبختانه رسانه‌ها همواره عملکرد مطلوبی در این‌ رابطه داشته‌اند و امیدواریم این روند استمرار داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه درگذشته به علت کرونا، آموزش‌ها به‌صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تذکر لسانی کاربردی ترین مراحل امر به معروف می‌باشد، نیازمند کارگاه‌های تخصصی آموزش حضوری آمران به معروف و ناهیان از منکر است که در این راستا یک روز در هفته را به آموزش‌های حضوری در قالب ۸ کارگاه تذکر لسانی پایه (مراحل، مراتب، شیوه‌ها) فقهی، شرعی، مسائل انتظامی و حقوقی اختصاص دادیم.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر لرستان با اشاره برگزاری کارگاه آموزشی در این‌ رابطه، گفت: این کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شوند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نیا با تأکید بر لزوم حمایت قضائی از آمران به معروف در استان، گفت: در پایان این کارگاه‌های آموزشی، گواهینامه به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اساتید برجسته در برگزاری این کارگاه‌های آموزشی، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در سطح مدارس و دانشگاه‌ها نیز در دستور کار است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر لرستان با بیان اینکه ۲۵۰ اداره در استان ظرفیت دارند که شورای امربه‌معروف و نهی از را تشکیل دهند که تا کنون در ۱۵۲ اداره ایجاد شده است. افزود: همچنین ایجاد شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در ۱۰۰ مسجد، اجرای طرح عملیاتی، تبلیغی و ترویجی «۴۰ منبر، ۴۰ مسجد» با موضوعات متفاوت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر از دیگر طرح‌ها و برنامه‌های در دستور کار است.

حجت‌الاسلام مهدوی‌نیا در پایان همچنین از برگزاری دو جشنواره شهدای امر به معروف و نهی‌ از منکر «شهید کشوری» و «شهید رسول‌زاده» در استان لرستان خبر داد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول