اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

حجت‌الاسلام کلانتری: دشمن همیشه نقاط قوت نظام اسلامی و جهان اسلام را نشانه می‌گیرد

رئیس انجمن علمی انقلاب با اشاره به حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ گفت: دشمن همیشه نقاط قوت نظام اسلامی و جهان اسلام را نشانه می‌گیرد؛ آن‌جایی که محل تجمع انسان‌های مؤمن، محل راز و نیاز با پروردگار بزرگ و محل آرامش مردان و زنان خداجوست.

حجت‌الاسلام کلانتری: دشمن همیشه نقاط قوت نظام اسلامی و جهان اسلام را نشانه می‌گیرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس؛ حجت الاسلام والمسلمین کلانتری استاد دانشگاه تهران و رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی ضمن عرض تسلیت به پیشگاه فرزندان امام موسی کاظم (علیه السلام)، حضرت سیدالسادات الاعاظم احمدبن موسی و حضرت محمدبن موسی(علیهماالسلام) بابت تعرض وحشیانه به ساحت مقدس سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در ایران اسلامی گفت: به صاحب اصلی این بارگاه منور حضرت ولی عصر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و نائب بر حقش مقام معظم رهبری حضرت آیة الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) تسلیت عرض کنیم و نیز خدمت شهیدان والامقام، شهید غلامعباس عباسی، خادم مخلص حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) و شهید والامقام محمد جهانگیری، پاسدار مدافع حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، سعادت و افتخار بزرگِ رسیدن به فوز عظمای شهادت در یکی از بهترین نقطه‌های جهان، در جوار مضجع ملکوتی حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) امین ولایت را تبریک عرض می‌کنم.

تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام که در مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای والامقام حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام،
غلام‌عباس عباسی و محمد جهانگیری که در حمله تروریستی ۲۲ مردادماه عنصر تکفیری به آستان مقدس به فیض شهادت نائل آمدند، سخن می گفت در ادامه ضمن تبریک و تسلیت به خانواده‌های معظم شهدا، گفت: اِن شاءالله در این ایامی که مصادف با ورود اسرای خاندان عصمت و طهارت(ع) به شهر دمشق و ایّام حُزن اهل بیت(ع) است، خداوند این گلهای پر‌پر و هدایای ارزشمند شما خانواده‌های شهدا را به أحسن وجه قبول فرماید و بر سر سفره حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و شهدای کربلا میهمان کند.

تولیت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام، در ادامه به تبیین زوایای مختلف این حمله تروریستی پرداخت و گفت: در این فرصت و در این جایگاه مقدس، دو نکته خدمت بزرگواران عرض کنم؛ اول اینکه حمله سبوعانه و بزدلانه به سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام توسط یک عنصر تکفیری و مسخ شده استکبار را به هیچ وجه یک حادثه اتفاقی و طراحی شده مستقیم نبینید. این بخشی از یک نقشه بزرگ علیه اسلام راستین، علیه انقلاب کبیر اسلامی و امت بزرگ ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: در جنگ ترکیبی، دشمن قدّار یعنی استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل، همزمان دهها نقشه و عملیات را طراحی می‌کنند، که یکی از گوشه‌های ریز آن، هجمه به سومین حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: از قطره قطره خون شهدای ما هزاران لاله در اقصی نقاط جهان روییده و روز به روز بر عظمت سپاه رسول الله(ص) افزوده می‌شود. در زمان جنگ تحمیلی، استکبار جهانی تمام کشورهای منطقه را علیه جمهوری اسلامی و انقلاب متحد کرد. امروز ببینید سپاه قدس، حزب الله لبنان، انصارالله یمن، لشکر حیدریون، لشکر زینبیون و لشکر فاطمیون در گوشه گوشه کشورهای محور مقاومت، لرزه بر اندام استکبار جهانی انداخته‌اند، و این از برکات دفاع مقدس ماست.

وی گفت: از برکات مقاومت و پایمردی ملت رشید ایران اسلامی است. ما با آن عهدی که با حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بسته‌ایم، پایبندیم و به فضل پروردگار و در سایه عنایات حضرت ولی عصر(عج)، این مسیر را تا انتها ادامه خواهیم داد. شعار «هیهات منّا الذلّة» که هزار و چهارصد سال پیش، توسط سرور شهیدان عالم، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر تارَک تاریخ جهان نوشته شد، ملت ایران اِن شاءالله آن شعار را از اعماق وجود دنبال می‌کنند. این شعار فریاد بلند همه ملت‌های آزاده جهان حتی غیر مسلمانان است. از اقصی نقاط کره خاکی و از ادیان و مذاهب مختلف، همه به حقیقت این شعار واقف شده‌اند و ما هم به یاری خدای متعال این مسیر را با همه وجود دنبال می‌کنیم.  
 
تولیت حرم مطهر با بیان اینکه این ملت بارها و بارها پایمردی، وفاداری و استواری خود را اثبات کرده است، گفت: اِن شاءالله این بار هم این مسیر استمرار پیدا خواهد کرد. من مجدداً از امت بزرگ استان فارس تقدیر و تشکر می‌کنم، و به مردم شیراز و مردم بزرگوار خرامه و مردم بزرگوار مرودشت تسلیت عرض می‌نمایم که امروز همه در سوگ شهیدان خود عزادار هستند. از یگان امنیتی حرم مطهر و همچنین از آن خادم شجاع آستان مقدس که با دست خالی این تروریست وحشی را زمینگیر کرد تقدیر و تشکر می‌کنم. پس از حادثه سال گذشته که در این حرم اتفاق افتاد، تقریباً همه خادمان حرم با هوشیاری کامل و با آموزش‌های لازم، آماده دفاع جانانه از حریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند.

وی گفت: نکته‌ای که در دل همه مردم عزیزمان است را خدمت مسؤولان محترم یادآوری می‌کنم، درخواست یکپارچه این قلب‌های سوخته و این مردمی که داغ عزیزانشان را دیده‌اند و خانواده‌های معظم شهدا، انتقام جدی از مسببان و آمران و مباشران اینگونه حملات وحشیانه است. امیدواریم که به زودی خبرهای خوشی از انتقام‌های الهی از جریانات تکفیری و دولت‌های استکباری و صهیونیزم بین الملل به سراسر جهان مخابره شود.  
گزارش:

تولیت حرم مطهر شاهچراغ گفت: دشمن همیشه نقاط قوت نظام اسلامی و جهان اسلام را نشانه می‌گیرد؛ آن‌جایی که محل تجمع انسان‌های مؤمن است؛ آن‌جایی که محل راز و نیاز با پروردگار بزرگ است و آن‌جایی که محل آرامش مردان و زنان خداجوست. 

وی افزود: قطعاً برای دشمنان اسلام و دشمنان مکتب اهل بیت(ع)، قابل قبول نیست که هرسال میلیون ها زائر به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) مشرف شوند و زیارت و عرض ادب به پیشگاه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داشته باشند. هر نقطه قوتی که در نظام اسلامی و در مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، همان نقطه مثبت، محل هجوم استکبار جهانی است، همان جریان و اتاق فکری که نقشه حمله به حرم مطهر را طراحی می‌کند، در آنِ واحد در حال طراحی دهها نقشه دیگر در گوشه گوشه جهان اسلام است.

وی اضافه کرد: همان اتاق فکری که به زعم خود محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی را به بدترین شکل، به سامان می‌رساند، همین نقشه‌ها را هم طراحی می‌کند. همان اتاق فکری که امپراطوری رسانه‌ای بیگانه و هزاران رسانه و ماهواره و هزاران سایت اینترنتی و بنگاه خبرپراکنی را علیه کشور ما بسیج می‌کند، همان جریان، در یک گوشه‌ای، یک انسان یاغی و مسخ شده را به حمله فیزیکی وادار می‌کند تا فرزندان این مرز و بوم را به خاک و خون بکشد. هدف این است که آن نقطه امید و رسیدن به آرمانهای الهی را مخدوش کند. گرچه ملت بزرگ ما با تجربه چهل، پنجاه سالِ پر فراز و نشیب، از پسِ این نقشه‌ها به درستی برآمده اند.
 
رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی در حضیض ذلت است، گفت: آن دست‌هایی که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بلند شدند، آن گرو‌هک‌های تکفیری و آن کشورهایی که یک‌پارچه جنگ هشت ساله را بر این ملت تحمیل کردند، یکی پس از دیگری، بعونِ الله از صحنه روزگار محو خواهند شد.

حجت الاسلام کلانتری یادآور شد: در این جایگاه مقدس و در اجتماع بزرگ بدرقه کنندگان  شیرازی که شهدای عزیزشان را بر دست گرفته و با افتخار تشییع می‌نمایند، این نکته مهم را عرض می‌کنم که آزموده را آزمودن خطاست. شما جنگ هشت ساله را با جریان استکبار جهانی، صهیونیزم بین الملل و دهها کشور پشت سر صدام، بر این ملت تحمیل کردید، اما این ملت بزرگ با رقم زدن دفاع مقدس کاری کرد که دشمن را برای سال های سال از کرده خود پشیمان کند. دفاع مقدس به نقطه اوج اقتدار این ملت تبدیل شد.

وی گفت: فرزندان امروزِ ما هنوز از حماسه‌های دفاع مقدس متأثرند. امروز هزاران نوجوان و جوان، که نه انقلاب و نه جنگ را دیده‌اند، آرزو می‌کنند ای کاش در دفاع مقدس توفیق حضور داشتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول