اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت مجارستان از استراتژی پیشنهادی ترکمنستان در زمینه امنیت جهانی

وزیر امور خارجه مجارستان بعد از تماس تلفنی با همتای ترکمن خود گفت: کشورش از پیشنهاد ترکمنستان به سازمان ملل متحد برای توسعه استراتژی امنیت جهانی، حمایت می‌کند.

حمایت مجارستان از استراتژی پیشنهادی ترکمنستان در زمینه امنیت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «پیتر سیجارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در تماس تلفنی با «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان گفت‌وگو کرد.

سیجارتو بعد از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکمنی خود اعلام کرد که مجارستان از پیشنهاد ترکمنستان برای توسعه استراتژی امنیت جهانی که «عشق آباد» به سازمان ملل ارائه خواهد کرد، حمایت می‌کند.

وزیر خارجه مجارستان در صفحه فیسبوک خود هر پیشنهادی را در راستای تقویت منشور سازمان ملل، حل مسالمت آمیز مناقشات از طریق سیاسی و حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ را مهم خوانده است.

وی خاطرنشان کرده است که اگر زمان مشخصی برای تضمین رعایت منشور سازمان ملل متحد و تعیین اهداف آن در نظر گرفته شده بود، مطمئنا هم‌اکنون فرا رسیده است.

سیجارتو با بیان این که مجارستان از هر رویدادی که در نهایت می‌تواند منجر به صلح در هر نقطه‌ای از جهان به ویژه در کشور همسایه‌اش شود، حمایت می‌کند، گفت که این موضع را همتای ترکمن خود نیز تایید کرده است.

پیش از این ترکمنستان مواضع اولویت‌دار خود در هفتاد و هشتمین جلسه مجمع عمومی ملل متحد را منتشر کرد.

به این ترتیب، ترکمنستان استفاده از ظرفیت سازمان ملل را برای ارزیابی متوازن و غیر ایدئولوژیک از رویدادها و روندهای جاری، غلبه بر بی‌اعتمادی و تنش‌های تقابلی در سیاست جهانی و تلاش برای شناسایی چشم‌اندازهای سازش و بررسی متقابل منافع را ضروری می‌داند.

در این زمینه، ترکمنستان خواستار آغاز بررسی فرصت‌های توسعه استراتژیک امنیت جهانی شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول