اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

حضور ۲۰۰ پزشک داوطلب با کوله مجهز در مسیر زائران اربعین

در اربعین امسال 200 پزشک داوطلب با هزینه شخصی عازم زیارت اربعین می‌شوند که این پزشکان با کوله مجهز به خدمات درمانی و برخی داروهای مورد نیاز، در مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

حضور ۲۰۰ پزشک داوطلب با کوله مجهز در مسیر زائران اربعین

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، با آغاز عملیات اربعین، موکب‌های درمانی در شهرهای زیارتی عراق و مرزهای خروجی نیز فعال شده‌اند.

برپایی موکب درمانی در فاصله هر ۷۰ عمود

مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر امسال در فاصله هر ۷۰ عمود یک موکب‌ درمانی راه‌اندازی و تجهیز کرده است. سال گذشته این موکب‌ها در فاصله هر ۱۵۰ عمود بود. به این ترتیب ۲۶ پایگاه درمانی در مسیر زائران پیش‌بینی شده و سه بیمارستان در مربلا و نجف در خدمت زائران است.

حضور ۲۰۰ پزشک داوطلب با کوله مجهز دارویی در مسیر اربعین

همچنین ۲۰۰ پزشک داوطلب با هزینه شخصی عازم زیارت اربعین می‌شوند که این پزشکان با کوله مجهز به خدمات درمانی و برخی داورهای مورد نیاز در مسیر نجف تا کربلا همگام با سایر زائران حرکت خواهند کرد تا در صورت بروز مشکل بتوانند به زائران خدمات درمانی ارائه دهند.


درمانگاه اربعین

برپایی ۲۵۰ موکب مردمی در حوزه درمانی

در اربعین امسال ۲۵۰ موکب مردمی در مسیر زائران اربعین در کنار خدمات تغذیه و اسکان، به ارائه خدمات درمانی سرپایی و حتی نیمه تخصصی می‌پردازند.
با توجه به گرمای هوا و احتمال گرمازدگی بین زائران، برخی موکب‌های خدمت‌رسان نیز به امکانات درمانی تجهیز شده‌اند.

به گزارش فارس، امسال ۸۰ دستگاه آمبولانس نیز در ایام اربعین در اختیار زائران قرار می‌گیرد که بخشی از این آمبولانس‌ها در مرزها و بخشی دیگر در شهرهای زیارتی عراق و مسیر زائران به ویژه نجف تا کربلا مستقر خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول