اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

امیر سرتیپ «اسکندر بیرانوند»؛ دارنده نشان «فتح» درگذشت

امیر سرتیب دوم «اسکندر بیرانوند»، از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس و دریافت کننده نشان «فتح» از رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا، صبح امروز در سن ۸۶ سالگی به دلیل کهولت سن درگذشت.

امیر سرتیپ «اسکندر بیرانوند»؛ دارنده نشان «فتح» درگذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، امیر سرتیب دوم «اسکندر بیرانوند» صبح امروز در سن ۸۶ سالگی به دلیل کهولت سن به دیار باقی شتافت.

سرتیب دوم بیرانوند از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس بود که در عملیات های مهم و حساسی همچون فتح‌المبین حضور داشت، رشادت های این دلاور مرد لرستانی در صحنه های مختلف جنگ موجب کسب فتوحات مهمی شد.

 

فرمانده لشکر ۸۴ ارتش لرستان در دوران دفاع مقدس بارها توانست با شجاعت و ذکاوت خطرات دشمن را دفع و زمینه پیروزی را در بسیاری از عملیات ها فراهم کند تا جایی که مقام معظم رهبری در سال ۶۹ به پاس فعالیت و شجاعت نشان درجه ۲ فتح را دریافت نماید.

 

وی که از همرزمان و همسنگران شهید سپهبد صیاد شیرازی در جبهه حق علیه باطل بود، پس از اتمام جنگ همچنان این ارتباط حفظ شد، تا جایی که به خواست شهید صیاد شیرازی و با وجود بازنشستگی، اما به مدت هفت سال بازرس و ناظر پروژه‌های راهسازی و سدسازی شد و این همکاری تا پایان عمر شریف شهید شیرازی ادامه داشت.

حضور مقتدرانه سرتیپ بیرانوند در غرب دزفول از «عین خوش» تا «میش داغ» حدود ۱۰۰ کیلومتر و از پل کرخه تا عمق حدود ۸۰ کیلومتری که منجر به پاکسازی خاک ایران از ارتش بعثی شد تا ابد از ذهن مردمان لرستان و ایران زمین نخواهد رفت.

گفتنی است مراسم تشییع و خاکسپاری امیر سرتیب دوم «اسکندر بیرانوند» متعاقبا اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول