اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تعاون روستایی آماده خرید برنج مازاد گیلانی‌ها

مدیر تعاون روستایی گیلان با بیان اینکه هنوز ۴۰ هزار تن برنج شالیکاران استان روی دستشان مانده، گفت: تعاون روستایی گیلان خریدار توافقی برنج مازاد کشاورزان است.

تعاون روستایی آماده خرید برنج مازاد گیلانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیوان حسن‌پور لسکوکلایه عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن اجلاس این مدیریت با اشاره به آغاز خرید توافقی برنج شالیکاران گیلانی اظهار کرد: با توجه به باقی‌ ماندن برنج سال گذشته برنجکاران، تعاون روستایی استان برای خرید محصول باقیمانده ورود کرده است. 

وی حداقل میزان تولید برنج در گیلان را حدود ۷۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از این میزان ۱۱۰ هزار تن برنج شامل ۸۰ درصد برنج کیفی هاشمی و برنج علی کاظمی و ۲۰ درصد برنج پرمحصول باقی مانده بود که با خریدهای توافقی انجام شده هنوز ۴۰ هزار تن دیگر باقی است. 

مدیر تعاون روستایی گیلان از آغاز خرید توافقی برنج مازاد کشاورزان توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین تعاون روستایی خبر داد و گفت: برنج کیفی از ۷۰ تا ۷۳ هزار تومان، برنج پرمحصول شیرودی ۴۰ هزار و ۵۰۰ تومان و فجر ۴۶ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود. 

وی با تشریح سایر اقدامات تعاون روستایی گیلان در خریدهای توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی اعم از گندم، پیله‌تر ابریشم و برگ سبز چای بیان کرد: بیش از یک هزار تن برگ سبز چای در سال جاری از چایکاران گیلان خریداری شده است. 

مدیر تعاون روستایی گیلان، توزیع ۱۶ هزار و ۴۰۰ جعبه تخم نوغان بین نوغانداران استان در سال جاری را از دیگر فعالیت‌های این مدیریت برشمرد و افزود: حدود ۳۱۴ شرکت تعاونی و اتحادیه در استان وجود دارد که ۲۵۵ اتحادیه در آن‌ها فعال هستند. 

حسن‌پور به برپایی نمایشگاه دایمی روستابازار برای ارایه دستاوردها و تولیدات کشاورزان تا سه ماه آینده اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در اول حاج بیشه رشت و بازیاگوراب لاهیجان فعال می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به دانش بنیان کردن شرکت‌های تعاونی و اتحادیه بیان کرد: تعاون روستایی در موضوع گیاهان دارویی و خشک کردن گیاه گل گاوزبان در قالب شرکت‌های دانش بنیان ورود کرده است. 

مدیر تعاون روستایی گیلان با اشاره به اهمیت آموزش کشاورزان و ضرورت توجه به این مهم نیز افزود: باید به آموزش کشاورزان توجه و کشاورزی استان را از کشت تک محصولی خارج کرد. 

حسن‌پور با بیان اینکه اراضی شالیزاری گیلان بعد از برداشت برنج، شرایط کشت سبزیجات و صیفی‌جات را دارند، گفت: اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم در این ارتباط باید به کشاورزان داده شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول