اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

طب در ایران کهن با حکمت و معارف توحیدی عجین بوده است

مسؤول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گفت: ایران دارای تاریخ کهنی است و طب در ایران کهن با حکمت و معارف توحیدی عجین بوده است که نمونه بارز آن ابوعلی سیناست که در بسیاری زمینه‌ها احاطه و تبحر داشته است.

طب در ایران کهن با حکمت و معارف توحیدی عجین بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محرمعلی شیرمحمدی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی زنجان امروز در مراسم روز پزشک با بیان اینکه پزشکی را نباید به مثابه یک صنف نگاه کنیم، چون دارای سوگندنامه و آیه قران آست، اظهار کرد: فکر خوب می‌تواند یک جهان را نجات دهد و یک فکر بد جهانی را به هم بریزد، از طرفی وقتی یک انسانی زنده می‌ماند، یک نسل ایجاد می‌شود و می‌تواند جهانی را تغییر دهد در تاریخ کم نبوده کسانی که اتفاقات بزرگی را رقم زدند.
مسؤول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی با تأکید بر اینکه ما پزشکان جهادی کم نداریم و در همه اقشار همین گونه است، افزود: این را باید باور داشته باشیم که اخلاق و تخصص جزو لاینفک حرفه پزشکی است.
وی تصریح کرد: در جامعه افرادی هستند با استعدادها و توانایی‌های متفاوت چون ما از یک جامعه هستیم و همه افراد جامعه مانند پازل هستند و باید مواظب باشیم خودمان را جدای این پازل ندانیم چرا که همه اقشار برای یک جامعه خدمت می‌کنند و  همه یکی هستیم و مهمتر از آن باید اخلاق انسانی را در جامعه پیاده کنیم.
شیرمحمدی با اشاره به اینکه در این دنیا همه چیز قابل تغییر است تنها انسان و انسانیت است که غیر قابل تغییر است افزود: خداوند متعال می فرماید« هرگاه یاد من بر بنده غالب شود خوشی او را در یاد خود قرار می‌دهم» یعنی در همه کارها بنده اگر به یاد خدا باشد و کاری که برای خدا باشد یعنی تنها خودت را نبین جامعه را ببین مردم را ببین خدا که نیاز به بنده ندارد و همچنین می‌فرماید« کاری می‌کنم که بایاد من لذت ببرید» در آن موقع بنده عاشق خدا می‌شود و زمانی که همه فراموش می‌کنند خدا بنده عاشق خود را فراموش نمی‌کند این مهم است.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول